Кина је изразила снажно незадовољство и противљење плану Европске уније да уведе привремене царине на увоз кинеских електричних возила (ЕВ), саопштило је кинеско Министарство трговине.
Они напомињу да је ЕУ тим потезом игнорисала чињенице и правила Светске трговинске организације (СТО), политизујући економска и трговинска питања.
"Кина апелује на ЕУ да одмах исправи своје лоше потезе, примени важне консензусе постигнуте током недавног трилатералног састанка Кина–Француска–ЕУ и решава економске и трговинске несугласице кроз дијалог", навео је портпарол Министарства трговине.
Он је рекао да ће Кина предузети све неопходне мере да одбрани легитимна права и интересе кинеских предузећа.
Портпарол кинеског министарства истакао је да је ЕУ тим потезом игнорисала поновљене оштре примедбе Кине, као и апеле влада и индустрије у државама чланицама Уније, пренела је Синхуа.
"Налази европске стране немају ни чињеничну, нити правну основу. Европска комисија је игнорисала чињеницу да предности кинеске индустрије ЕВ потичу из отворености и конкурентности. Европска комисија је такође занемарила правила СТО и пропустила да призна пуну сарадњу релевантних кинеских предузећа током истраге", истиче портпарол.
Према његовим речима, ЕК је, произвољно креирајући и преувеличавајући кинеска издвајања за субвенције, као и злоупотребљавајући "доступне чињенице", пресудила да је Кина понудила субвенције на претерано високим нивоима.
"Таква акција је очигледан протекционизам који ће створити и ескалирати трговинска трвења", навео је портпарол, оцењујући да тај потез не само да подрива легитимна права и интересе кинеске индустрије ЕВ, већ и нарушава глобалне аутомобилске индустријске и ланце снабдевања, укључујући и оне у ЕУ.
Портпарол је указао да се на тај начин нарушавају договори које су постигли лидери Кине и земаља ЕУ о јачању сарадње.
"То лоше утиче на интересе потрошача у ЕУ и на крају ће подрити укупан напредак зелене транзиције ЕУ и глобалне сарадње у области борбе против климатских промена", указује портпарол.
ЕК је обавестила у среду кинеске произвођаче ЕВ о увођењу додатних царина на њихове производе које ће ступити на снагу почетком следећег месеца. Како се наводи у саопштењу, на аутомобиле фирме Би-Вај-Ди (БYД) ће се убудуће односити царина од 17,4 одсто, компанија "Гили" ће плаћати 20 одсто, а Ес-Еј-Ај-Си (САИЦ) 38,1 одсто.
Остали кинески произвођачи аутомобила ће плаћати царине од 21 одсто, док компаније које нису сарађивале у истрази ЕУ о субвенцијама очекује царина од 38,1 одсто.
До сада су царине на увоз кинеских електричних аутомобила износиле 10 одсто.