У седишту ауто компаније БИД у Шенжену, оснивач Ванг Чуанфу са својом армијом инжењера ради на више од 30.000 иновација за електрична возила.
Патенти спадају међу невидљива средства која Вангову компанију претварају у највећег светског произвођача електричних возила.
Након што су продали три милиона електричних и хибридних возила 2023. и остварили приход од 85 милијарди долара, ове године БИД је на путу да претекне "Теслу". А сада, Ванг додатно ремети кинеску индустрију електричних возила са аутомобилима који коштају мање од 10.000 долара, доносећи приступачан транспорт масама – што је некада био циљ Илона Маска.
Успех Вангове дводеценијске "опкладе" на технологију електричних возила подстакао је многе да га назову кинеским Илоном Маском. Али за разлику од суоснивача "Тесле", чији се подухвати крећу од електричних возила преко свемирских путовања и можданих имплантата до бушења тунела, шеф БИД-а је био далеко више фокусиран.
Ванг (58), који је студирао хемију метала батерија на колеџу, почео је да прави батерије за мобилне телефоне 1995. Непрестано је усавршавао технологију за веће аутомобилске батерије и привукао пажњу и новац од председника "Беркшир Хатвеја" Ворена Бафета. Како је компанија расла, Ванг ју је усмерио у комплементарне послове као што су складиштење батерија, полупроводници и соларна енергија, али је увек радио на томе да цене остану ниске, у складу са БИД-овим мотом "Изгради своје снове".
Поред тога што је иноватор који је рано уочио изгледе за производњу батерија, Ванг је познат као специјалиста за управљање. Он је видео вертикалну интеграцију као кључ за БИД-ову стратегију: нижи трошкови који су произашли из контроле његовог ланца снабдевања дали су му изузетну предност у односу на ривале.
Чарли Манџер, покојни потпредседник "Беркшир Хатавеја", поздравио је Ванга као фанатичног инжењера и генија који је спасао БИД. Рекао је и да Вангова спремност да разуме концепте и стварно прави ствари, практично голим рукама, значи да је бољи од Маска.
Бил Русо из консултантске фирме "Аутомобилити" са седиштем у Шангају каже да је Ванг "за индустрију електричних возила 21. века оно што је Хенри Форд био за аутомобилску индустрију 20. века: оба предузетника су искористила вертикалну интеграцију и економију обима да демократизују мобилност".