Гужва у Турској: Танкери направили ред након увођења ограничења цена руске нафте

Танкери који чекају у турским водама и око њих први су знак да би ограничења цена могла да поремети глобалне токове нафте

Ред са танкерима се формирао у турским територијалним водама након што је ступило на снагу ограничење цена руске нафте у бројним земљама, пише "Фајненшел тајмс".

Према информацијама листа, до тога је дошло јер је Турска тражила додатне потврде о осигурању танкера. Дозволе за улазак у мореузе Босфор и Дарданели чека 19 бродова са нафтом. Први танкер је тамо стигао 29. новембра и чекао ред шест дана.

Наиме, Анкара захтева од свих танкера који пролазе кроз мореузе да имају одговарајуће "P&I" осигурање, међутим, услед увођења ембарга на руску нафту, руски танкери више не могу да конкуришу за западна поморска осигурања, осим уколико не пристају на лимит цене од 60 долара по барелу, те се претпоставља да је управо то разлог што се велики број нафтних танкера накупио у близини турских мореуза.

Међутим, публикација није обратила пажњу на оно на шта је руски заменик министра транспорта Александар Пошивај пре недељу дана скренуо пажњу, а то је да Турска, Кина и Индија признају руско осигурање које подразумева све ризике прекоморског транспорта и одговара свим међународним захтевима.

Танкери који чекају у турским водама и око њих први су знак да би горња граница цена могла да поремети глобалне токове нафте независно од руског извоза.

Представник Министарства за транспорт и инфраструктуру Турске за сада није коментарисао новонасталу ситуацију.

Турска је од 1. децембра увела додатна осигурања за танкере са сировом нафтом који пролазе кроз турске мореузе.

Такође, од тог датума Турска од осигуравајућих компанија захтева да доставе писмо којим се потврђује да је том танкеру издата полиса осигурања.

Један познавалац ситуације са нафтом је рекао да су руске осигуравајуће компаније дале писмене гаранције турским властима како би обезбедиле пролаз кроз турске воде. Заустављени су шпедитери са осигурањем које издају западне компаније, додао је он.

Званичник америчког министарства финансија рекао је да су САД "свесне како би нова политика турске владе могла да закомпликује кретање бродова кроз турске мореузе и да су, заједно са Великом Британијом забринуте поводом недавних договора са турским званичницима око извоза".

Нафтне санкције Запада су ступиле на снагу 5. децембра. Европска унија престаје да прихвата руску нафту која се транспортује морем, а земље Г7, Аустралија и Европска унија намећу ограничење цена за њен поморски транспорт на 60 долара по барелу.

Потпредседник руске владе Александар Новак је, коментаришући ове одлуке, приметио да Русија неће прихватити горњу границу цена нафте, чак и ако буде морала да смањи производњу. Он је додао да су таква ограничења мешање у тржишне инструменте, Русија је спремна да ради само са оним потрошачима који ће радити по тржишним условима.