Кинези освајају руско тржиште, Руси све више бојкотују америчке аутомобиле
Тржиште аутомобила у Русији, више него било које друго, показује растућу важност Кине на економском плану у сектору из којег су се после 24. фебруара ове године повукле западне компаније, закључује Ројтерс.
Кинески аутомобилски брендови, према подацима на које се позива агенција, могу да рачунају на трећину руског тржишта.
Куповина путничких аутомобила и мањих комерцијалних возила пала је за око 61 одсто у односу на прошлу годину, будући да су западне санкције онемогућиле Русију да увози одређене материјале, уз потражњу која је опала и високе цене који су пореметили овај сектор.
Међутим, продаја кинеских путничких аутомобила, попут "хавала", "черија" или "џелија", порасла је, достигавши 16.138 продатих возила у новембру, готово дупло више у односу на јануарских 8.235. Кинески удео на тржишту достигао је 31 одсто, наводи Ројтерс позивајући се на податке руске статистичке агенције "Аутостат".
У новембру у Русији је купљено 46.403 нових аутомобила и продаја би могла достићи укупно 600.000 возила у овој години, износи Асоцијација европских бизниса (АЕБ).
"Производња западних аутомобилских брендова је врло мала, има веома мало увоза, па је тржиште подељено између руских и кинеских произвођача", рекао је Ројтерсу Владимир Беспалов, аналитичар ауто-тржишта.
Агенција наводи да у недавно најављеној обновљеној производњи легендарног руског "москвича" по свој прилици учествује кинески произвођач "ЈАЦ", чији се делови мотора, дизајн и платформа користе за прављење обновљеног совјетског бренда.
"Москвич" је саопштио да ради са страним партнером, али га није именовао, док "ЈАЦ" није одговорио на захтев за коментар.
Већина западних произвођача аутомобила повукла се са руског тржишта и затворила фабрике у овој земљи пошто је руска војска прешла границе Украјине 24. фебруара. Међу њима је и француски "Рено" чији је удео у фабрици откупила држава, уз услов да могу откупити назад своје акције у року од шест година. Бивша "Реноова" фабрика сада ће производити "москвич", за који, према претпоставкама Ројтерса, има кинеског партнера.
Беспалов процењује да ће, ако економска ситуација остане непромењена, кинески произвођачи, укључујући "москвич", моћи да рачунају на око 35 одсто удела у продаји у Русији следеће године, а тржиште ће у 2023. имати изгледа да се опорави и достигне 800.000 продатих возила.
У првих десет месеци ове године, Русија је била шести највећи увозник аутомобилских производа из Кине, укључујући аутомобиле и делове, подаци су кинеске Асоцијације произвођача аутомобила.