Највеће светске прехрамбене компаније као што су "Пепсико", "Нестле" и "Унилевер" у земљама с ниским приходима продају производе који су мање здрави у поређењу са продуктима које пласирају у богатијим земљама, наводи се у извештају непрофитне организације Иницијатива за приступ храни (АТНИ), који је објављен данас.
Организација је за анализу користила систем оцењивања "Хелт Стар Рејтинг" који рангира производе на скали од један до пет у зависности од тога колико су здрави. Оцена изнад 3,5 се сматра здравим избором, а петица је највиша оцена.
Експерти су закључили да просечна оцена за производе глобалних прехрамбених компанија који се продају у државама са ниским приходима износи 1,8, док су њихови производи који се продају у богатијим земљама добили просечну оцену 2,3.
"Јасно је да то што компаније продају у најсиромашнијим земљама света нису здрави производи", навели су из организације АТНИ за Ројтерс.
Индустријски прерађена храна игра све већу улогу у порасту гојазности широм света. Светска здравствена организација процењује да више од милијарду људи пати од прекомерне тежине, а Светска банка процењује да 70 одсто гојазних особа живи у земљама које имају ниске и средње приходе.
Британска агенција наводи да је "Нестле" одговорио на извештај саопштењем у коме се наводи да је компанија посвећена повећању продаје нутритивно богатијих производа, док је портпарол "Пепсика" одбио да коментарише тврдње из извештаја.