Троје француских милијардера изгубило ове године укупно 70 милијарди долара
За највеће француске милијардере, 2024. је била година коју би желели да забораве јер је њихово удружено богатство пало за рекордан износ због слабе потражње за луксузом и политичке нестабилности.
Бернар Арно, Франсоаз Бетанкур Мајерс и Франсоа Пино, међу најбогатијима на свету, ове године су изгубили око 70 милијарди долара свог колективног богатства, према "Блумберговом" индексу милијардера.
Индустријски гиганти које контролишу, ЛВМХ, Л'Ореал и Керинг једни су од највећих губитника на француској берзи, при чему је власник Гучија изгубио 41 одсто своје вредности.
Кинески купци смањили потрошњу на куповину у распону од кожне галантерије до дизајнерских хаљина и неге коже, док се компаније, укључујући Керингов бренд "Гучи", боре са новим менаџментом и стратегијом. Уз то нестабилна француска политичка сцена, где је недавно пала влада Мишела Барнијеа, такође је умањила апетит инвеститора.
Продаја луксузне робе и козметике порасла је током ере пандемије, док су потрошачи куповали врхунске брендове са резервама готовине које су се накупиле током ограничења и затварања. Та динамика помогла је оснивачу ЛВМХ-а Арноу да заузме прво место на "Блумберговој" листи најбогатијих.
Он је садана петом месту и до сада је изгубио 31 милијарду долара, више него било ко други међу 500 најбогатијих људи на свету. Што се тиче наследнице Л'Ореала Бетанкур Мајерс, она је дуго била најбогатија жена на свету, а прошле године је постала прва жена која је имала богатство од 100 милијарди долара. Сада је изгубила обе титуле.
Пино (88), који је основао компанију која је еволуирала у "Керинг", такође је доживео велики ударац и његово богатство је пало за 64 одсто на 22 милијарде долара у односу на максимум из августа 2021. То је највећи процентуални пад било кога који је био на "Блумберговој" листи богаташа у том периоду и углавном је последица проблема у његовој највећој модној марки "Гучи".
Ипак, успоравање није једнако погодило све луксузне брендове. Продаја "Хермеса" је порасла у трећем тромесечју због позиционирања производа усмерених ка најбогатијим клијентима, чија потрошња је отпорнија од мање имућних купаца.
Како се година ближи крају, назиру се трачци оптимизма у ширем сектору, а инвеститори желе да се позиционирају за потенцијални повратак.
Продаја у Кини се не погоршава даље, а оживљава у САД, кажу аналитичари ХСБЦ Холдингс, који су трећи квартал ове године описали као најгори.