Економија

Пуштање у рад брзе пруге до Суботице: Вучић стигао првим возом

Процењено време путовања воза ''Соко'' између Новог Сада и Суботице износи око 41 минут, а између Београда и Суботице око 79 минута

Брза пруга Нови Сад - Суботица данас се пушта у рад, а са железничке станице "Београд центар" првим возом "Соко" на овој релацији у Суботицу је стигао и председник Србије Александар Вучић.

Са председником Вучићем у првој вожњи до Суботице су били и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Александра Софронијевић, заменик министра за саобраћај и грађевинарство Мађарске Нандор Чепреги, амбасадор Кине у Србији Ли Минг.

Возом до Суботице путовали и потпредседница Владе и министарка привреде Адријана Месаровић, потпредседница Покрајинске владе Маја Гојковић, градоначелник Београда Александар Шапићамбасадор Мађарске у Србији Јожеф Мађар, председник Савеза војвођанских Мађара Балинт Пастор, бивша министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић.

Међу путницима је био и Вукосав Ђорђевић (105) из Зајечара којег је председник Вучић посетио пре неколико месеци и тада му предложио да се заједно возе брзим возом до Суботице.

Повратна карта 2.000 динара

Председник Србије Александар Вучић је рекао да се среду у 12 часова воз пушта за путнички саобраћај.
"Повратна карта је 2.000 динара. Од среде до недеље биће бесплатно за све грађане", казао је Вучић.

Трећа деоница брзе пруге Београд - Суботица, од Новог Сада до Суботице, отвара се после двонедељног тестирања.

Изградња ове деонице почела је у новембру 2021. године, а пруга дуга око 108,1 километар омогућиће кретање возова брзином до 200 километара на час. На траси брзе пруге Нови Сад – Суботица изграђена су између осталог, четири моста и два вијадукта укупне дужине 2,3 километра, 27 надвожњака и 15 подвожњака.

Изградња пруге за велике брзине до 200 километара на час између Београда и Будимпеште један је од највећих и најзначајнијих инвестиционих и инфраструктурних пројеката у овом делу Европе.

Дуж читаве брзе пруге Београд-Нови Сад-Суботица, изграђено је или реконструисано 16 станица, три стајалишта и шест станица у којима постоје железнички објекти.

Дуж пруге за велике брзине од Београда до Суботице изграђено је укупно више од 120 нових објеката (мостови, галерије, подвожњаци, надвожњаци, потходници и пропусти).

Радови на деоници брзе пруге Нови Сад - Суботица обухватили су полагање око 273 километара нових колосека, укључујући двоколосечну пругу и станичне колосеке.

Процењено време путовања воза "соко" између Новог Сада и Суботице износи око 41 минут, а између Београда и Суботице око 79 минута, док ће Интер Регио возови између Новог Сада и Суботице саобраћати око 54 минута, а између Београда и Суботице око 99 минута.

Максималном брзином од 200 кмилометара на сат воз ће на делу пруге између Новог Сада и Суботице саобраћати између Руменке и Наумовићева, у дужини од око 86 километара, док ће брзина кроз Суботицу бити нешто смањена, а по изласку из овог града до државне границе поново бити повећана до максимума.

Изградња пруге за велике брзине кроз Србију обухватила је радове на три деонице: Београд - Стара Пазова, Стара Пазова - Нови Сад и Нови Сад -Суботица - државна граница (Келебија). Читава пруга Београд - Суботица - државна граница (Келебија) дуга је 183 километра.

Брза пруга Београд Центар - Нови Сад пуштена је у редован саобраћај 20. марта 2022. године.

За три и по године, односно до 14. септембра ове године, брзом пругом између Београда и Новог Сада путовало је близу 12,5 милиона путника, од којих 6,1 милион најсавременијим возом "Соко".

Изградња пруге за велике брзине Београд - Будимпешта је први прекогранични пројекат у оквиру сарадње Кине и земаља централне и источне Европе, који заједнички реализују Србија, Мађарска и Кина и део је глобалног пројекта "Један појас – један пут" инфраструктурног повезивања Европе и Азије, који је иницирала Кина.

Први екодукти на прузи

Први пут у Србији изграђена су и три екодукта, сваки дужине од по 46 метара, који ће омогућавати животињама безбедан прелазак преко пруге, на деоницама Ловћенац - Бачка Топола, Бачка Топола - Жедник и Суботица – државна граница. Изграђено је и укупно 33 пропуста дугих укупно око 800 метара, као и 14 потходника.

На новој прузи уграђене су и 302 скретнице, док је за изградњу брзе пруге било потребно урадити око осам и по милиона кубика земљаних радова и утрошити 762.000 кубика туцаника.

До Будимпеште возом најкасније у марту

Председник рекао је данас да очекује да пруга Београд - Будимпешта буде пуштена у рад за теретни саобраћај у року од два месеца, а за путнички саобраћај крајем фебруара или почетком марта следеће године.

"Крајем фебруара или почетком марта идемо директно за Будимпешту. Сада нам је остало да решавамо много међусобних питања, због задржавања на граници због Европске уније, да гледамо како да те проблеме на најбољи и најједноставнији могући начин решимо, да бисмо стварно за два сата и 45 минута стигли у Будимпешту. Што је упола краће, више него дупло краће него што сад треба колима до Будимпеште", рекао Вучић новинарима у возу на путу ка Суботици.

Истакао је да се са Мађарском ради на томе да се што више скрати време чекања на границама.

"Радимо на томе са њима да њихова полиција уђе код нас, да наше буде код њих. Ми ћемо са њима, кроз братске односе које имамо са Мађарима, да заједнички радимо и питање граничне контроле је за нас прилично значајно. Ту сад радимо разне протоколе", навео је Вучић.

Он је рекао и да је све на прузи урађено по светским стандардима и да ће просечне брзине на прузи Београд-Суботица бити између 160 до 180 километара, а да је, пре изградње нове пруге, просечна брзина на прузи Београд-Суботица била 40 километара на час.

image
Live