Економија

"Амазон", "Дизни", "Мета" међу компанијама под "високим ризиком" од политичке пристрасности

Америчка непрофитна организација "1792 екшчејнџ" рангирала је више од 1.000 компанија на основу вероватноће да ће прекинути уговор, одбити или бојкотовати клијента, повући инвестиције или одбити да пруже услуге на основу политичких и других уверења
"Амазон", "Дизни", "Мета" међу компанијама под "високим ризиком" од политичке пристрасностиwww.globallookpress.com © Sachelle Babbar/ZUMAPRESS.com

Бише од 140 великих корпорација које послују у САД је подложно доношењу пословних одлука на основу политичког опредељења, указују резултати истраживања америчке конзервативне непрофитне органзиације "1792 екшчејнџ" објављени прошлог месеца.

Та непрофитна организација рангирала је више од 1.000 компанија на основу вероватноће да ће прекинути уговор, одбити или бојкотовати клијента, повући инвестиције или одбити да пружи услуге на основу политичких и других уверења.

Такође су анализиране праксе при запошљавању, као и то да ли одређена компанија користи свој корпоративни утицај или хуманитарна давања како би "прогурала идеолошке мотиве, организације или политику која се противи слободи вероисповести или говора."

Компаније за које је оцењено да су под "високим ризиком" од политичке пристрасности укључују корпоративне гиганте попут "Амазона", "Дизнија", "Кока-коле", "Пепсија", "Мекдоналдса" "Џонсона и Џонсона", "Старбакса" и "Најки". Матична компанија Фејсбука "Мета", али и матична компанија Гугла "Алфабет" такође се налазе у овом, "црвеном" делу списка, укључујући и власнике "Твитера", "Јутјуба" и "Редита".

Компаније које су оцењене као "средње ризичне" су "генерално показале спремност да промовишу једностране идеолошке агенде" и немају механизме за заштиту од дискриминације различитих ставова, наводи "1792 екшчејнџ". Ова категорија укључује стриминг сервис "Нетфликс", одевне марке "Адидас" и "Ејч енд ем", издавача видео игрица "Активижн близард" и произвођача млека и јогурта "Даноне".

Произвођач вакцина против ковида "Астра зенека", издавач књига "Барнс и Нобл", и технолошке компаније "Ејсер" и "Сиеменс" нашли су међу компанијама за које је оцењено да имају "мањи ризик" од политичке пристрасности.

Председник невладине организације "1792 екшчејнџ" Пол Фицпатрик је у недељу за "Фокс њуз" рекао да активисти инструментализују друштвену, еколошку и управљачку политику компанија зарад промовисања сопствених идеологија.

Неколико великих корпорација је током последњих година оптужено да уводе "друштвено освешћене" идеје у своје програме обуке на радном месту.

Како указује "РТ интернешенел", 2021. године су процуреле инструкције за запослене у "Кока-коли", где се од њих тражи да се мање понашају као "белци".

Прошле године, "Дизни" је обећао да ће се борити против закона на Флориди који забрањује наставницима да укључују питања сексуалне оријентације и родног идентитета у дискусије у учионици од вртића до трећег разреда.

Гувернер Рон ДеСантис је одговорио тако што је тематском парку Волт Дизни свет одузео посебан порески статус и статус самоуправе у држави.

image