Економија

Европа трпи последице америчког закона о инфлацији: "Форд" отпушта раднике у Немачкој и Британији

Европска привреда на удару "зелених" субвенција САД
Европа трпи последице америчког закона о инфлацији: "Форд" отпушта раднике у Немачкој и Британијиwww.globallookpress.com © Oliver Berg/dpa

Амерички "Форд" најавио је да ће отпустити око 11 одсто своје радне снаге у Европи у последњем знаку индустријског поремећаја узрокованог преласком аутомобилског сектора на електрична возила.

Од укупно 3.800 радних места која ће бити затворена, радници у Немачкој и Великој Британији биће најтеже погођени са око 2.300 и 1.300 радних места која ће бити елиминисано у наредне три године, саопштено је из "Форда".

"Утирање пута ка одрживо профитабилној будућности за 'Форд' у Европи захтева широке акције и промене у начину на који развијамо, правимо и продајемо возила", рекао је Мартин Сандер, генерални директор "Фордовог" пословања електричних возила у Европи. "Ово ће утицати на организациону структуру, таленат и вештине које ће нам требати у будућности", додао је Сандер.

"Форд" планира да до 2035. у Европи производи само електричне аутомобиле, како би - као и остале америчке компаније - искористио Закон о смањењу инфлације (ИРА).

Закон је усвојен прошле године у Вашингтону са циљем да се подстакне америчка производња, а нарочито "зелена" индустрија - електрична возила и слично, произведена, по могућству, у САД, са америчким материјалима, пре свега чиповима које, због санкција, америчке компаније не могу више да увозе из Кине.

Огроман пакет субвенција америчким произвођачима, усвојен како би се смањио утицај инфлације на економију САД-а, узнемирио је Европу свесну да ће њихова индустрија жестоко трпети. Немачка и Француска су затражиле да ЕУ уведе сопствене субвенције и резервише их за европске произвођаче.

Компанија "Форд" са око 173.000 запослених широм света, од краја прошле године имала је око 35.000 радних места у Европи, а највећи погон у Келну са око 14.000 радника. У Великој Британији, компанија има око 7.000 директно запослених и у две фабрике производи дизел моторе и мењаче. Такође има инжењерски центар у Есексу.

image