Економија

Добра вест за возаче: Укида се ауто-пут кроз Београд

У Јавном предузећу "Путеви Србије" наводе да је отварањем Обилазнице око Београда, деоница пута од петље Београд преко петље Мостар до Бубањ Потока изгубила на значају по питању међународног саобраћајног повезивања
Добра вест за возаче: Укида се ауто-пут кроз Београд© TANJUG/ STRAHINJA AĆIMOVIĆ/ nr

Ауто-пут кроз престоницу, од петље Београд, преко Мостара до Бубањ потока постао је градска саобраћајница. Нова Уредба о категоризацији путева коју је недавно усвојила Влада Србије, најпрометнију деоницу у главном граду сврстала је у категорију путева другог Б реда. Исти статус добила је и деоница од Војвођанске улице на Новом Београду до петље Сурчин, у чијем продужетку је ауто-пут "Милош Велики".

У Јавном предузећу "Путеви Србије" кажу за РТ Балкан да је отварањем сектора VI Обилазнице око Београда, деоница пута, од петље Београд, преко петље Мостар до Бубањ Потока изгубила на значају по питању међународног саобраћајног повезивања.

"Сходно наведеном, указала се потреба за изменом категорије предметне деонице пута, коју је у складу са важећом Уредбом о критеријумима за категоризацију јавних путева, могуће категоризовати као државни пут II Б реда. Разлог измене категорије пута је исти и за деоницу Нови Београд (Војвођанска улица) - петља Сурчин Југ", наводе у "Путевима Србије.

Из овог јавног предузећа напомињу да промена категорије пута неће имати утицаја на возаче нити на приоритет његовог одржавања. 

Деоница од Бубањ потока до петље Београд која се налази пре Добановаца дуга је нешто мање од 30 километара.

Иначе, промена статуса ауто-пута кроз Београд најављивана је годинама уназад, а тај план је изнео садашњи министар саобраћаја Горан Весић, док је био на месту заменика градоначелника Београда. Тада је било најављивано да ће то првенствено значити да ће зауставна трака постати додатна возна трака где год постоје просторне могућности.

То би значило да би ускоро ова деоница могла постати прави градски булевар. Иначе, ауто-пут се у делу пре Газеле и сада зове Булевар Арсенија Чарнојевића, а део од Газеле до Бубањ потока носи име Стевана Првовенчаног.

"Категоризација путева означава како ће се регулисати саобраћај, ко сме да иде тим путем, а ко га одржава. Од услова одвијања саобраћаја, начина регулисања и начина одржавања, то опредељује врста пута, односно његова категоризација. Ово остало се регулише саобраћајним знаковима и на друге начине. Овом изменом је проширена могућност употребе пута, није смањена нарочито с обзиром на значај Обилазнице око Београда на коју је усмерен теретни саобраћај", каже професор Милан Вујанић.

Обилазница прихватила теретњаке

Од идеје о измештању транзитног саобраћаја из престонице до њене реализације прошло је 30 година, али је тај посао коначно завршен. Дуже од три деценије било је потребно да се повежу Батајница и Бубањ поток и да се Обилазница око Београда коначно споји са Коридором 10 у пуном профилу ауто-пута.

Ова саобраћајница је пројектована за брзину од 120 километара на сат, а дуга је 47 километара. Завршетком овог дела обилазнице теретни саобраћај је измештен из престонице и требало би да се избегну гужве на ауто-путу на изласку из Београда према Бубањ потоку, али и на Газели и Аутокоманди.

Из "Путева" су навели да је завршетком Обилазнице око Београда саобраћај преусмерен са преоптерећене основне мреже градских саобраћајница, што би требало да допринесе скраћењу времена путовања за транзитне токове, смањењу броја саобраћајних незгода, трошкова експлоатације возила, штетних гасова и буке од возила на ужем градском подручју.

Нове саобраћајнице са статусом ауто-пута

Уредбом о категоризацији државних путева коју је усвојила Влада Србије на листу ауто-путева додати су нови државни путеви првог А реда (IA). Реч је о путевима: А6 Нови Сад–Зрењанин–Београд, А7 Кузмин–Сремска Рача–државна граница са Босном и Херцеговином (гранични прелаз Сремска Рача, А8 Рума–Шабац и А9 Бубањ Поток–Панчево–државна граница са Румунијом), који представља наставак Обилазнице око Београда.

image