Немачки "Фолксваген" је најавио талас укидања радних места, јер се бори са истим високим трошковима и ниском продуктивношћу, који оптерећују економију земље. Произвођач аутомобила прави спискове за отказ хиљадама запослених као део програма за смањење расхода за 10 милијарди евра у наредне три године.
Аутомобилски гигант се бори са мањом потражњом за својим електричним возилима, која имају већу почетну цену од модела са сагоревањем. Менаџери су у понедељак радницима саопштили планове за смањење броја радних места. "Блумберг" пише да би компанија могла да смањи број радника кроз превремено пензионисање, јер има релативно велики број старијих запослених који би ускоро требало да оду у пензију.
Дугорочно гледано, резови би могли да погоде и производну линију јер прављење електричних возила подразумева склапање мањег броја делова, иако "Фолксваген" може да изабере да следи потезе "Мерцедесовог" менаџмента који се одлучио да укључи више добављача у своју производњу како би избегао вишкове.
"Наша почетна очекивања су увек била да ће смањења бити више окренута према пословима који нису у Немачкој. Али то заиста, вероватно неће у потпуности решити проблем трошкова" рекао је он.
И богати купци стежу каиш
Ови проблеми актуелни су пошто се немачка економија смањила током јула, августа и септембра. Пад производње од 0,1 одсто, који је пријавио државни завод за статистику, уследио је након високих цена енергије, високе цене задуживања и пада потражње код потрошача.
Фабричка производња у Немачкој, највећој европској економији, пала је на трогодишњи минимум у септембру, повучена слабом производњом аутомобила. Производња је пала за 1,5 одсто у поређењу са августом, што је најнижа производња од 2020. године, при чему су произвођачи аутомобила и њихови добављачи забележили пад од пет одсто.
На немачке произвођаче аутомобила највише утиче пад потражње, посебно за електричним возилима. Приходи купаца су смањени због виших рачуна и растућих цена енергије, као и због виших каматних стопа које су подигле централне банке да би се избориле са инфлацијом.
Прошлог месеца, немачки произвођач луксузних аутомобила "Порше" објавио је да су растући трошкови задуживања и растуће цене чак почели да утичу и на богате купце.
Продаја почиње да опада у Кини, која је последњих година порасла као важно тржиште за произвођаче луксузних аутомобила. "Порше", који је у делимичном власништву "Фолксвагена", претрпео је пад прихода од 12 одсто у земљи у првих девет месеци ове године.
"Мерцедес" је упутио слично упозорење, саопштивши да се произвођачи електричних аутомобила суочавају са "бруталним" тржиштем док конкуренти снижавају цене, а богати купци стежу каиш. Рекли су да су се профитне марже компаније смањиле јер су морали да смање цене, док су трошкови, укључујући плате и сировине, остали високи.
Портпарол "Фоксвагена" је рекао да је бренд покренуо амбициозан програм перформанси и да су представници запослених укључени у његов развој. Додао је да ће сви трошкови и области бити критички анализирани.