Деоница Моравског коридора, Појате – Прељина, од Макрешана до Кошева, пуштена је данас, у 15 часова у саобраћај, саопштили су из ЈП "Путеви Србије".
Пуштањем у саобраћај деонице Макрешане – Кошеви, успоставиће се затворени систем наплате путарине на делу ауто-пута од Појата до Крушевца (Кошева), односно, у функцији ће бити наплатне станице "Ћићевац", "Крушевац Запад" и "Кошеви", док ће наплатна станица "Појате" бити стављена ван функције (кроз њу ће се само пролазити).
Из "Путева" наводе да укључење и искључење са ауто-пута у раскрсници "Крушевац - Исток" до даљњег неће бити могуће.
До 1. јануара се неће наплаћивати путарина на деоници ауто-пута од Појата до Кошева, то јест висина путарине на новим наплатним станицама одговараће тарифи за постојећу наплатну станицу "Појате".
Деоница Моравског коридора од Макрешана до Кошева дуга је 10,9 километара. Део између Појата и Макрешана дужине 16,7 километара отворен је у априлу, тако да је од данас у саобраћају 27,6 километара Моравског коридора.
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић је раније рекао да ће Крушевац тако бити прикључен на мрежу брзих саобраћајница и ауто-путева.
Весић је рекао да су постављене наплатне рампе, и да се на предлог председника Србије Александра Вучића, до 1. јануара 2024. године коришћење овог дела ауто-пута неће наплаћивати.
Сада се од Београда до Појата плаћа 720 динара за путнички аутомобил. Од 1. јануара од Београда до Кошева ће се плаћати 840 динара, а од Београда до Крушевца (Запад) ће се плаћати 810 динара", рекао је Весић.
Такође, од Београда до Ћићевца наплаћиваће се 740 динара, док ће цена путарине од Београда до Крушевца (Исток) износити 800 динара.
Радови на изградњи Моравског коридора су почели крајем 2019. године, а изводи их турско-амерички конзорцијум Бехтел Енка. Вредност пројекта је 745 милиона евра. Саобраћајница је пројектована за брзине до 130 километара на сат и биће први домаћи дигитални ауто-пут. Такође, како је раније најављено, Моравски коридор биће и најшири ауто-пут у Србији.