Економија

У Србији продато највише луксузних аутомобила у региону: Сваки трећи скупљи од 200.000 евра

Просечна цена продатог возила је 20.000 евра, а десет одсто отпада на суперлуксузна возила чија цена прелази и 200.000 евра
У Србији продато највише луксузних аутомобила у региону: Сваки трећи скупљи од 200.000 евраwww.globallookpress.com © © A.PéRez

Прошла година у продаји аутомобила била је богата и за купце и за продавце, иако је продато 4.000 аутомобила мање него пре пандемије ковида. Просечна цена продатог возила је 20.000 евра, а десет одсто отпада на суперлуксузна возила чија цена прелази и 200.000 евра. Следеће године трговци предвиђају раст од пет до седам одсто.

Највише возила у току прошле године продато је на сајму аутомобила у марту. И даље се најбоље продају најлуксузнији аутомобили, а веома мало на лизинг или кредит. 

Генерални директор "Тојоте Србија" Роберт Лукић наводи да је прошле године у Србији продато мало мање од 30.000 возила, што је за четири хиљаде мање него пре пандемије ковида 19. Како је додао, очекује раст од пет до седам одсто следеће године.

Апсолутни рекордер је "Шкода" која је већ пет година најбољи продавац аутомобила у Србији и заузима шестину тржишта.

"Задовољни смо успехом који смо постигли ове године, испоручили смо око 5.500 возила купцима", истиче Александра Ђокић из "Ауто Чачка", увозника ових возила за Србију.

Продато 3.500 луксузних аутомобила

Луксузни аутомобили су посебна прича. Њих је продато 3.500 од чега је 30 одсто скупље од 200.000 евра, што је више него у целокупном региону.

Наши богати суграђани потрошили су око 100.000 милиона евра на четвороточкаше. Неки су ипак изабрали еколошки прихватљиве моделе, на хибридни или електрични погон.

"Хибридни аутомобили по граду могу да развију брзину и до 120 километара, а потом се укључује мотор од 2.000 кубика, тако да је домет неограничен", наводи Милорад Остојић из "Мерцедес Стар импорта".

Потпуно електрични аутомобили продати су у десетинама комада. Многи су их купили као трећи ауто за град, али само они који имају могућност да их пуне код куће.

Пуњача је мало и још није јасно ко плаћа струју. Засад је то држава, али ако се примени модел из ЕУ вожња на струју може бити веома скупа и спора.

image