Економија

Штеде и на сапуну: Французи морају да бирају између хране, струје и хигијене

У анкети је 41 одсто Француза навело да контролише потрошњу гела за туширање своје деце, 23 одсто контролише трошење тоалет папира, а 11 одсто се понекад пере без сапуна
Штеде и на сапуну: Французи морају да бирају између хране, струје и хигијенеGetty © DEA / C.SAPPA/De Agostini

Сваки други Француз наводи да је принуђен да смањи потрошњу хигијенских производа због тренутне економске ситуације, закључак је најновијег истраживања организације Солидарне донације (Донс солидаирес). У 2023. години је проценат људи који морају да штеде на хигијени износио "само" 34 одсто, преноси "Фигаро".

"Овај негативни феномен више не погађа само најсиромашније Французе, већ и много ширу јавност", изјавио је генерални делегат Солидарних донација, Доминик Безансон.

Укупно 40 одсто анкетираних Францускиња каже да се ограничава приликом куповине шминке.

Скоро једна од пет особа штеди приликом куповине бријача, 16 одсто ограничава куповину дезодоранса, 13 одсто набавку детерџента за веш, а 12 одсто смањује потрошњу четкица за зубе.

"То је стални компромис између куповине хране, производа за хигијену и рачуна за енергију", додаје Безансон.

Више од 20 одсто анкетираних Француза је већ морало да бира између куповине хране и производа за хигијену.

У анкети је 41 одсто Француза навело да контролише потрошњу гела за туширање своје деце, 23 одсто контролише трошење тоалет папира, а 11 одсто се понекад пере без сапуна.

Жене се такође суочавају са менструалном несигурношћу која је и даље забрињавајућа пошто је 16 одсто Францускиња које имају менструацију или имају дете које има менструацију изјавило да нису имале хигијенску заштиту, улошке или тампоне, због недостатка новца.

Овај проценат је удвостручен у односу на 2019. годину када је поменуте проблеме имало "само" осам одсто анкетираних жена.

image