Економија

"Аурус комендант": Шта све може руски теренац највише класе

Према фабричким подацима, "комендант" убрзава до 100 километара на час за 6,5 секунди и достиже 220 километара на час. Овај аутомобил је добио име по кули московског Кремља, а кошта око 40 милиона рубаља или око 400.000 евра
"Аурус комендант": Шта све може руски теренац највише класе© РТ Балкан

"Аурус комендант", први теренац произвођача возила највише класе из Русије, представљен је 2022. године и до сада је испоручено најмање 200 примерака.

Техничка решења описивана су и када је представљена лимузина сенат, али вреди их поновити. Новост је аутопилот, који самостално управља возилом  до одабраног одредишта, при чему се стара о брзини и безбедном растојању од других возила, пешака и осталих учесника у саобраћају или препрека било ког типа.

Укључено је и аутоматско кочење. У понуди је, као и у случају лимузине "сенат", и блиндирана верзија са највишим степеном заштите.

"Комендант" је дуг 5,38 метра, широк 2,004 метра, висок 1,82 метра и има међуосовинско растојање од 3,1 метар. Запремина пртљажника је 600 литара.

Покретач је настао под руководством Игора Анохина, конструктора који је још 1990. године пројектовао моторе са променљивом радном запремином и компресијом, што сада само "Нисан" примењује.

Мотор за "ауруса" пројектован је и производи се у НАМИ-ју, чије је седиште у Москви. Има осам цилиндара постављених под углом од 90 степени, пречник је 88 милиметара, ход 90 милиметара, што даје укупну радну запремину од 4379 центиметара кубних. Примењено је директно убризгавање под притиском од 250 бара, а два турбо-пуњача сабијају ваздух под притиском до 2,3 бара.

Максимуми су 598 коњских снага на 5500 о/мин и 880Нм у области од 2200 до 4750 о/мин, или јачи је за 54 коњских снага и 130 Нм од мотора БМВ-а ем760и. Максимални притисак на чело клипа већи је за 0,228% него код покретача са осам цилиндара "ферарија есеф90". Али, италијански мотор  је спортски и није предвиђен да траје дуго као "аурусов". Директни противник, мотор "ролс-ројса калинен" надмашен је за 50 одсто.

Погон је хибридни, а између бензинца и мењача смештен је електромотор који развија 62 коњских снага и 400 Нм и доприноси да максимуми буду 660 коњских снага и 1000 Нм. Акумулатори  који садрже 5,8 квч енергије су литијум-јонски, а напон у мрежи је 361 волт.

Аутоматски мењач са девет степени преноса дело је руске компаније КАТЕ. Обртни момент се, наравно, прослеђује до сва четири точка.

Према фабричким подацима, "комендант" убрзава од 0-100 километара на час за 6,5 секунди и достиже 220 километара на час. Од 80 до 120 км/ч у петом степену преноса стиже за 3,2 секунде. Маса празног возила је 3235 кг, због звучне изолације, пре свега.

Напред је четворострука веза, позади је петоструко везана интегрална осовина, при чему су четири везе постављене хоризонтално, а пета вертикално, скоро под правим углом, због подужних и бочних нагиба точка. Слично решење применили су и БМВ и "алфа ромео". Због императорске удобности, по сваком точку су адаптивни амортизери и ваздушне опруге, а другонаведени систем је омогућио и варијабилни клиренс, који може да буде мењан у распону од 20 до 26 сантиметара, а стандард је 23 сантиметра.

Све електронске системе Руси су пројектовали самостално, а водећи конструктор је Денис Јендачев.

Унутрашњост је урађена по највишим стандардима. Седишта могу да се прилагоде притиском на дугме свим познатим конституцијама, а места има довољно за Александра Карељина, Дмитрија Мусерског, Тимофеја Мозгова и Дмитрија Шчербину.

Кожу "мадрас" производе у Рјазању, угљеникове полимере у Новосибирску и Башкирији. Луксуз и ручни рад видљиви су посебно у унутрашњости, украси могу да буду од брезе, јасена и тополе, а много труда је уложено и при изради дугмади за подешавање седишта, између осталог.  Инструменти се приказују на екрану, а напред постоји још један, намењен информативно-забавном систему. На наслонима предњих седишта постављена су још два екрана и посвећена су путницима на задњим седиштима. Клима-аутоматик има четири независне зоне деловања или сваки путник може да подешава температуру по својој жељи.

У припреми је  и верзија са V12 покретачем од 6568 центиметара кубних, који има четири турбо-пуњача и директно убризгавање под притиском од 250 бара. Познато је,  да максимуми излазних вредности износе  857 коњских снага у области од 5500 до 6500 о/мин и 1470 њутнметара у области од 2200 до 4500 о/мин.

Нами је по познатом и опште прихваћеном модуларном принципу, спремио и покретаче са 3,4 и 6 цилиндара, са истим  пречником цилиндра  и ходом клипа  и, подједнаким растојањем између цилиндара, као код мотора са осам и дванаест цилиндара. Мотор са 4 цилиндра има 2189 центиметара кубних, развија 245 кс и 380 нм и могао би да буде уграђен у јефтинији и мањи модел "елеганс", који стиже у продају 2025. године.

"Аурус комендант" је добио име по кули московског Кремља, а кошта око 40 милиона рубаља или око 400.000 евра, у зависности од курса. Направљен је од квалитетнијих материјала него ролс-ројс калинен или рејнџ ровер, који је службено возило краља Чарлса III. И ето повода за нове холивудске филмове, са Томом Крузом. Руси су успели у још једној области, да докажу могућности властите и индустрије и домаће памети.

image