Плаше се конкуренције: Европа и САД страхују од кинеских електричних аутомобила

Оснивач највеће кинеске ауто компаније Ванг Чуанфу рекао је да је реакција западних земаља и најава увођења царина уствари сведочанство снаге кинеске аутомобилске индустрије јер - ако нисте јаки, неће вас се плашити

Странци се "плаше" кинеских електричних возила, рекао је Ванг Чуанфу, председник кинеске аутомобилске компаније БИД, указујући на напоре Европе и САД да ограниче увоз аутомобила произведених у Кини.

"Има много политичара у другим земљама који су забринути због електричних возила из Кине", рекао је Ванг у говору на привредном самиту у југозападном кинеском граду Чонгкингу, преноси "Блумберг".

Оснивач највеће кинеске ауто-компаније и милијардер је рекао да је реакција западних земаља сведочанство снаге кинеске аутомобилске индустрије.

"Ако нисте довољно јаки, они вас се неће плашити", рекао је присутнима.

Очекује се да ће Европска унија у наредним недељама објавити царине за кинеске електричне аутомобиле након истраге о субвенцијама за електрична возила у Пекингу. Претпоставља се да ће то вероватно наштетити малом, али растућем увозу ових возила у Европу.

Трговинске тензије се настављају, јер је Кина наговестила да ће узвратити царинама од 25 одсто.

Подаци о продаји које је објавио Датафорс показују да електрични аутомобили кинеских брендова као што су МГ Моторс и БИД имају удео од нешто мање од девет одсто електричних возила продатих у Европи прошле године. Очекује се да њихов удео порасте и да до 2027. године чине петину продатих возила у овој категорији.

БИД је постао доминантан играч у индустрији електричних возила, након што је обуставио производњу аутомобила искључиво са моторима са унутрашњим сагоревањем почетком 2022. До прошле године, ауто-гигант из Шенжена направио је и продао три милиона електричних и хибридних возила и тако престигао првих десет на листи светских произвођача аутомобила по продаји.

Ванг је у свом говору позвао индустрију да прихвати већу конкуренцију ако жели да управља преласком на електрична возила.

Последњих месеци, БИД је водио нови рат ценама у Кини, смањујући цене својих електричних возила и плаг-ин хибрида широм света. Компанија је циљала традиционалне произвођаче аутомобила као што су "Тојота Мотор Корп" и "Фолксваген" АГ , са слоганом "струја је јефтинија од нафте".

Ванг је додао да су електрична и хибридна возила на путу да престигну конвенционалне моторе.

"То је најважнији и незаустављив тренд", поручио је Ванг.