Најтоплије у руском загрљају: Лоше време кочи радове на немачким ЛНГ терминалима
Раскид некада веома успешне енергетске везе са Русијом, Немачка никако не успева да "преболи", јер после почетног "могу и без тебе" става, највећа европска економија почиње да схвата да неће толико брзо, ни толико лако моћи да крене даље без помоћи Кремља.
Јак ветар, ниске температуре и високи таласи, као и комбинација свега наведеног, кваре планове ове земље да доврши радове на својим терминалима за прераду течног природног гаса (ЛНГ), а затим и да почне са увозом овог горива, преноси "Блумберг".
Да невоља буде већа, лоше време Немце чека и у наредне две недеље.
А, на почетку када је на сва звона најављена градња неколико терминала за складиштење и регасификацију, и кад је једна од тих локација завршена у свега 194 дана - деловало је да ће опоравак од "раскида" са Русијом проћи безболно.
Проблеми су, како то обично бива, сачекали иза ћошка, а врло брзо се показало да Немцима никад није било топлије него док су били у удобном и топлом загрљају који су им пружали енергенати из Москве.
Идеја Немаца да уз помоћ ЛНГ терминала замени више од 40 одсто руског гаса увезеног прошле године, очигледно неће проћи баш тако глатко.
А што се дуже чека да ова постројења прораде, Немачка је рањивија - поготово током зиме када потражња за грејањем расте и додатне залихе постају неопходне.
"Постоји један фактор који је за нас сада једноставно непредвидив, а то је време. То би могао бити кључни покретач могућег одлагања. Али и даље смо уверени да можемо да завршимо изградњу пројекта ове године", оптимиста је главни извршни директор "Унипера" Клаус-Дитер Маубацх, чија компанија гради терминал у северозападној луци Вилхелмсхавен.
А, како су раније пренели медији, баш у овој луци треба да се налази то чудо од терминала саграђено у свега 194 дана.
Реч је наиме о танкеру опремљеном и за транспорт и за регасификацију, а саграђеном у Француској у Бресту.
"Есперанца", како је именован овај брод, требало је да у Немачку стигне средином децембру.
Немачкој се иначе жури да изгради инфраструктуру како би увозила више природног течног гаса, па је зато усвојила и закон за убрзавање времена одобравања пројеката и потрошила милијарде на изнајмљивање објеката за увоз.
Компаније су се договориле са Берлином да организују привремене испоруке које ће ићи преко нових терминала.
Природни течни гас до сада је био кључан за Европу. Након раскида са Русима, континент се окренуо увозу из САД и Катара, што јесте довело до пада цена овог горива, иако су уговори и даље четири пута већи од просека у последњих пет година.
Постојећи терминали су пребукирани, а притисак на њих би требало да се ублажи баш изградњом постројења за регасификацију у Немачкој.
Приватни објекат у Лубмину већ се суочио са кашњењима због лоших временских услова, а плутајући терминал "Нептун" недавно је стигао до луке Мукран у Немачкој и мораће да сачека боље време да би наставио до коначног одредишта у Лубмину.
"Временске прилике увек играју улогу која није безначајна, а посебно је тако током зиме- То значи да ако је ветар прејак и таласи превисоки, радови на броду – чак ни у луци Мукран – не могу да се изводе, а ни Нептун не може да се пребаци у одредишну луку у Лубмину", рекао је председник надзорног одбора оператера "Дојче ригас" Стефан Кнабе.
Пројекат капацитета 5,2 милијарде кубних метара требало је да почне да ради почетком децембра.
Неопходне компоненте и сви инфраструктурни захтеви су сада спремни, али "Дојче Ригас" каже да се "не могу искључити даља одлагања".