Култура

Последња представа Јагоша Марковића: "Ћелава певачица" из Тивта стиже у Народно позориште у Београду

"Премештање Јонескових ликова из Лондона у Боку њима даје посебан нови шарм и специфичну харизму. У њима се онда идентификујемо и препознајемо те почињемо да се смејемо самима себи", говорио је Марковић
Последња представа Јагоша Марковића: "Ћелава певачица" из Тивта стиже у Народно позориште у Београду© Народно позориште у Београду

Центар за културу Тиват гостоваће 12. и 13. новембра (20:30) на Сцени "Раша Плаовић" са драмом Ежена Јонеска "Ћелава певачица", у режији Јагоша Марковића.

У најновијој верзији чувеног Јонесковог дела које је Марковић адаптирао и за њега урадио избор музике, играју Олга Одановић, Бранко Видаковић, Дубравка Дракић, Момчило Оташевић, Сандра Бугарски и Бранимир Поповић.

Јонесков оригинални текст на бокешки дијалект превео је Невен Станичић који потписује и сценски говор, костиме је урадила Марија Марковић-Милојевић, сценографију Тара Лазаревић-Кисић а дизајн светла Радомир Стаменковић.

У тој представи, премијерно изведеној 1. јула ове године у оквиру Фестивала медитеранског театра "Пургаторије", гротеска је доведена до максимума у складу са комадом и коришћењем глумаца попут актера Чаплинових слепстика.

"Ћелава певачица је апсурд, бесмисао, комедија, комедија, комедија... Увек је испод комедије драма и тешко је сада озбиљно говорити о тој представи која је јако озбиљна, а ја желим да се публика, односно народ смеје. Кад је бесмисао? Кад нема Бога, када нема љубави. Онда човек мисли да је он Бог и готово, онда почиње тај апсурдни и бесмислени свет. Премештање Јонескових ликова из Лондона у Боку, њима даје посебан нови шарм и специфичну харизму. У њима се онда идентификујемо и препознајемо, те почињемо да се смејемо самима себи", говорио је Марковић уочи премијере "Ћелаве певачице", последње представе коју је режирао у својој дугој и веома богатој каријери.

image