Култура

Марио Павле Дел Монако: Опера "Симон Боканегра" је музичка драма, прича о судбини и праштању

Опера се бави судбином, која је "неукротива, неумољива, енигматична, мистериозна", а дело почиње "смрћу, одише сплеткама и завршава се смрћу", наводи глумац и редитељ
Марио Павле Дел Монако: Опера "Симон Боканегра" је музичка драма, прича о судбини и праштању© FOTO TANJUG/ JADRANKA ILIĆ

Глумац и редитељ Марио Павле Дел Монако је поводом опере "Симон Боканегра", чија је премијера 16. маја у Народном позоришту у Београду, истакао да ће то бити прво извођење дела Ђузепеа Вердија у историји Опере Народног позоришта.

"Један од изазова постављања овог дела је што више личи на музичку драму, налик Вагнеровим музичким драмама, а не на стандардну белканто, традиционалну италијанску оперу", истакао је Дел Монако.

Према његовим речима, дело је прожето компликацијама, породичним несрећама и могло би се рећи да је та опера "трагедија ускраћености".

Дел Монако је навео да се опера бави судбином, која је "неукротива, неумољива, енигматична, мистериозна", а дело почиње "смрћу, одише сплеткама и завршава се смрћу".

"Трагедија овог дела и трагедија живота је што се дешава прерано или прекасно. Прерано нас напуштају особе које волимо, док смо често прекасно у стању да опростимо људима које треба да праштамо или прекасно нам буде опроштено", приметио је редитељ.

Лик Боканегра је "јако компликован, разапет на мноштво страна, првенствено између себе и своје прошлости", а Дел Монако је навео да је овде "у питању трагедија старости".

Према његовим речима, на крају живота "сусрећу се особа која смо постали и особа која смо могли да постанемо, а прекасно је направити било какву промену".

Дел Монако је оценио да је опера "више конципирана и музички и драмски као филм", и "највећи изазов је суштински испричати дело", које је "прича о судбини и праштању, односно о непраштању".

Оперу ће дириговати Ђорђе Павловић, док је костимографкиња Вишња Жилић, сценографкиња Јасна Сарамандић, а дизајнер светла Волфганг фон Цубек.

image