Магазин

Уз помоћ ових савета ћете продужити животни век мотора вашег четвороточкаша

Блага вожња и редовно одржавање су главни предуслови за дуг животни век аутомобила и свих његових компоненти. Али, шта то тачно значи? На шта посебно треба обратити пажњу током вожње, паркирања и сервисирања?
Уз помоћ ових савета ћете продужити животни век мотора вашег четвороточкаша© Canva / khunkorn

Живот без аутомобила је данас практично немогуће замислити: на њега се ослањамо када треба да одемо у недељну набавку намирница, децу одведемо на тренинг, одемо на посао или на продужени викенд. Будући да се на четвороточкаша пуно ослањамо, у њега је неопходно и доста улагања. Ови савети стручњака му могу продужити животни век, а самим тим и уштедети новац за сервисирање.

Вожња на умереним обртајима

У условима нормалне вожње, аутомобил би требало возити тако да распон обртаја варира између 1.800 и највише 4.000 обртаја, саветују стручњаци. Притом, на горњој граници не би требало држати мотор дужи временски период, већ само током претицања других учесника у саобраћају. Оваква вожња на умереним обртајима чува "здравље" мотора и његових компоненти и продужава њихов век трајања.

Хлађење мотора након вожње

Гашење аутомобила одмах по пристизању на жељену дестинацију је велика грешка, јер се током вожње турбопуњачи и мотор загревају и ту топлоту преносе на уље и друге компоненте система које су од виталног значаја. Моменталним гашењем се процес циркулације врелог уља прекида, што може довести до термалног стреса и оштећења делова мотора.

Редовно сервисирање, замена уља и филтера

Моторно уље је веома важна компонента мотора, па је и његова редовна замена предуслов за његово добро функционисање. У упутствима која прате савремене аутомобиле наведено је да се замена уља врши на 10 до 15 хиљада пређених километара, али се ове бројке односе на идеалне услове вожње. При градској вожњи замена уља и филтера би требало да се врши двоструко чешће.

Заштита од прегревања

"Прокувавање" мотора је један од најчешћих проблема лети. Оно се догађа из 2 разлога: превисоке температуре и недостатак расхладне течности у систему мотора. Како се ово не би догодило, важно је редовно проверавати ниво течности, али и пратити показатеље на контролној табли током вожње: уколико уочите да температура стално расте, најбоље би било зауставити возило и сачекати да се мотор охлади.

image