Магазин

Гуглова реклама на Олимпијским играма изазвала гнев публике: "Учите децу да се ослањају на АИ"

Реклама за Гугл Gemini софтвер са вештачком интелигенцијом, која је емитована током преноса Олимпијских игара, изазвала је буру реакција на друштвеним мрежама. Компанији се на тере ставља промовисање коришћења АИ алата деци још од најранијег узраста, те уништавање људскости и дечије креативности.
Гуглова реклама на Олимпијским играма изазвала гнев публике: "Учите децу да се ослањају на АИ"© Youtube / Google

Јавност је згрожена најновијом рекламом Гугла у којој се промовише коришћење алата који у својој основи користе алгоритме вештачке интелигенције. Иако врло корисни када је реч о превазилажењу блокаде у писању и генерисање почетних идеја, АИ алатима изгледа ипак није место баш свуда.

"Помози мојој ћерки да напише писмо"

На реклами "Драга Сидни", којом је Гугл желео да промовише свој софтвер са вештачком интелигенцијом Gemini, приказује се отац који тражи од овог "паметног" алата помоћ за писање писма. Писмо је његова ћерка желела да напише својој омиљеној олимпијској шампионки, Сидни Мејлафлин-Леврон, али јој је недостајало инспирације.

У обраћању чет-боту, отац даје персонализоване информације о односу ћерке према спортисткињи: "Она жели да покаже Сидни љубав, ја сам поприлично добар у бирању речи, али ово мора бити баш како треба", укуцава отац у поље за унос упита. Након тога он тражи од софтвера да помогне да напише писмо. На основу текста, Gemini у јако кратком року почиње да генерише нацрт писма.

Публика разочарана због промовисања лењог родитељства

Ипак, уместо позитивних реакција којима се Гугл надао, уследиле су најоштрије критике, пре свега због промовисања лењог родитељства. "Седите са својим дететом и напишите писмо заједно! Згрожена сам целом идејом", реаговала је водитељка Линда Холмс на свом налогу на платформи Блускај.

И она није била једина - на ову тему огласили су се и други стрчњаци, истичући да су рекламе овог типа погубне. "Уместо да учи своју ћерку да користи своје речи и комуницира аутентично, отац је учи да се ослања на АИ за ову кључну људску вештину", осудила је Гуглову рекламу Шели Палмер, професор медија на Универзитету Сиракузе на свом блогу. 

Има и оних који оправдавају Гугл

Истина, има и оних који су рекламу Гугла доживели на потпуно другачији начин и подржали идеју да се АИ софтвери користе за креирање нацрта писама и других текстова. Њихов став је потпуно јасан: Gemini, ЧетГПТ, Клауд и други алати нуде многа корисна решења у превазилажењу стреса услед недостатка креативности.

На ову тему огласио се и Гугл, који је истакао да је циљ рекламе био да се покаже како њихова апликација може пружити почетну тачку или идеју за даље писање. "Верујемо да АИ може да буде одличан алат за унапређење људске креативности и да је никада неће моћи заменити", наведено је у званичном саопштењу компаније за ЦБС МаниВоч.

image