Магазин

Не спомињите АИ у опису производа: Ево како то утиче на продају

Вероватно мислите да је добро да ваш посао буде у кораку са брзим развојем АИ система. Ово има смисла - вештачка интелигенција постала је ослонац и "асистент" у различитим пословима, од оних у креативним пољима, до технологије, финансија, друштвених мрежа... Изгледа као да је АИ на путу да буде будућност пословног успеха - али нова студија показује да ли овај потез заправо више одбија или привлачи потрошаче.
Не спомињите АИ у опису производа: Ево како то утиче на продају© Freepik/freepik

Иако се примењује у многим пословима и постаје све популарнија, вештачка интелигенција можда не би требало да буде главни део описа вашег бизниса. Откривено је да, ако компаније нису пажљиве када одређују начин на који да спомену АИ који имплементирају у пословању, могу завршити са лошијим пословним резултатима и мање клијената.

Нова студија истраживача са Универзитета државе Вашингтон (WSU), која је анкетирала више од 1.000 људи, како би развила дубље разумевање односа између откривања АИ и понашања потрошача, показала је да када компаније спомену АИ у описима производа, продаја опада.

Испитани потрошачи су имали две опције: "Глупљу" верзију производа и верзију истог производа који је побољшан применом вештачке интелигенције. Након што су прегледали обе опције, потрошачи су радо изабрали "глупљу" верзију, која није била унапређена помоћу АИ.

"Када се спомене АИ, то обично смањује емотивно поверење, што заузврат смањује намеру куповине", рекао је Месут Чичек, клинички асистент професор маркетинга на WSU и водећи аутор студије, у пратећем саопштењу за медије.

"Открили смо да емотивно поверење игра кључну улогу у начину на који потрошачи перципирају производе са АИ."

У студији су истраживачи такође изложили учеснике различитим категоријама производа и услуга, при чему су неки описи укључивали референце на вештачку интелигенцију. У једном експерименту, група учесника је навела да је мање вероватно да ће купити ТВ који је у опису имао АИ, што представља негативну реакцију на производе који имају било које везе са вештачком интелигенцијом.

"Тестирали смо ефекат у осам различитих категорија производа и услуга, и резултати су били исти: Неприкладно је укључити такве термине у описе производа", рекао је Чичек.

Напоменуо је да би ови увиди могли бити корисни за маркетиншке тимове који покушавају да открију како да користе АИ за повећање продаје. Прпеоручљиво је да би требало да компаније пажљиво размотре како представљају АИ у описима својих производа или да развију стратегије за повећање емотивног поверења. "Наглашавање да је укључена вештaчка интелигенција можда неће увек бити корисно, посебно за производе високог ризика. Фокусирајте се на описивање карактеристика или предности производа," додао је, преноси "Фест компани".

Иако потрошачи можда још увек нису уверени у обећања о позитивним променама које АИ може да донесе, бројни инвеститори и велике компаније су посвећени улагању у АИ системе.

Ера АИ за компаније је ту

"Скоро све компаније улажу у АИ, али видимо разлику између компанија које експериментишу "мало по мало" и оних које праве веће инвестиције  - компаније којима је највећи приоритет улагање у АИ постепено добијају позитивне реакције потрошача," рекао је Дан Даисио, глобални лидер за вештачку интелигенцију у консултантској фирми EY.

Међутим, да ли ће се ове позитивне оцене наставити је под знаком питања, док истраживачи дубље истражују однос између потрошача и АИ, а ова најновија студија може да служи као знак упозорења.

 

image