Магазин

Гледање кратких ТикТок снимака погоршава досаду, а не смањује је како се до сада мислило

"Прескакање" са једног на други снимак и пребрзо "скроловање" почетном страном платформе наводи људски мозак да брже губи интересовање и постаје мање фокусиран, при чему се, последично, само појавача осећај досаде, упозоравају стручњаци. Имајући у виду да су млађе генерације нарочито подложне утицају друштвених мрежа, они саветују да се предност даје дужим снимцима који мање "увлаче" у замку краткотрајних ужитака и дуже задржавају концентрацију.
Гледање кратких ТикТок снимака погоршава досаду, а не смањује је како се до сада мислило© Canva / sundaycreativestudio

"Скорловање" друштвеним мрежама попут ТикТока, Јутјуба, Инстаграма и слично ради гледања кратких видео-снимака нимало не утиче на смањење осећаја досаде, већ је само продубљује, показала су најновија истраживања која су спровели научници Универзитета Торонто-Скарборо. 

Кратки видео-снимци негативно утичу на пажњу

У неколико појединачних истраживања учествовало је више од 1.200 људи, који су одговарали на низ питања која се тичу начина на који гледају садржај на друштвеним мрежама, као и она која се тичу њихових осећаја приликом скроловања. Већина испитаника изјавила је да се осећај досаде појачавао када су имали прилику да брзо "скачу" са једног кратког видео-снимка на други, као и да се тај осећај није толико интензивирао када би добијали да гледају један запис који траје дуже (око 10 минута).

Притом, одговори су били приближно исти и код испитаника млађих генерација, и код оних средњих година, преноси Гардијан, позивајући се на научну студију објављену на Џорнал оф Експериментал Сајколоџи. Једина категорија испитаника која није приметила разлику у доживљавању кратких и дугих видео-снимака били су припадници старијих генерација који су учествовали у истраживању.

Стручњаци саветују да се чешће гледају дужи видео-снимци

Истраживања утицаја ТикТока на људски мозак још увек су у почетним фазама, већ сада научници имају одређене закључке, који нажалост нису нимало оптимистични. До сада је установљено да ТикТок, Инстаграм Рилс и Јутјуб Шортс "увлаче" публику у замку краткотрајних ужитака, чиме се недвосмислено изазва зависност, као и да су највеће промене уочене код адолесцената, који су "најрањивија" категорија.

Како би се задржао ниво концентрације и смањио осећај досаде, стручњаци препоручују да се предност да видео-садржају који траје дуже, као и да се снимци гледају без "прескакања" евентуално незанимљивих делова. Они су истакли и да се на тај начин може постићи више задовољства, него када се гледа неколико десетина кратких записа.

image