Ова 3 тренда који се шире друштвеним мрежама вам могу уништити каријеру
Савети инфлуенсера по питању каријере и промовисање различитих пословних трендова на друштвеним мрежама за поједине кориснике је само забаван садржај за гледање. Али је за оне друге, мање искусније и наивније "звезда водиља". Да слепо праћење трендова често може да се окрене и против кандидата потврдили су експерти, који су истакли три ствари које никада не треба радити, без обзира на то што су у последње време оне врло популарне.
#QuitTok - још један тренд који вам може уништити репутацију
Посебну популарност на друштвеним мрежама данас имају видео-снимци у којима корисници деле због чега су дали отказ, отворено износећи сав "прљав веш" компанија. Токсична радна атмосфера, превисоки захтеви руководства, кршење еколошких стандарда - све ово припадници генерације Зед и миленијалци износе у јавност, образлажући своју одлуку да напусте посао.
"Објављивање оваквог садржаја корисницима даје тренутак славе на друштвеним мрежама, али дугорочно може имати јако лоше последице по њихову каријеру. Потенцијални послодавци могу овакве снимке препознати као "црвене заставице" и кандидата у старту отписати јер не желе да се и сами сутра нађу на тапету и да се о њиховој фирми шире негативне критике", објашњава Ескалера.
Минимални понедељак - тренд који се послодавцима нимало не допада
Почетком претходне године друштвеним мрежама проширио се тренд под називом "минимални понедељак", а који сугерише да би првог радног дана у недељи пословним задацима требало приступити на специфичан начин - са минималном количином стреса и напора. Иако многи инфлуенсери истичу како им овакав принцип рада значајно побољшава продуктивност, послодавци су опречног мишљења.
"Овај тренд може угрозити вашу позицију у очима послодавца и навести га да помисли да сте лењи и крајње незаинтересовани за посао. Иако баланс и снижавање тензије током радног врмеена заиста јесу важни, обављање пословних активности уз минималан труд креира сасвим погрешну слику о вама, представљајући вас као некога ко није нимало укључен у посао", упозорила је Ескалера.
White fonting - ствар због које вас регрутери могу отписати
Аплицирајући за одређени посао, сигурно сте приметили како се поједине (кључне) речи у огласу приказују и по неколико пута - назив саме позиције, неопходно радно искуство, пожељни сертификати и слично. Ово је тактика коју послодавци користе како би алгоритам радио у њихову корист и оглас приказивао што већем броју људи који траже посао у тој струци. Довитљиви кандидати одлучили су да ове кључне речи употребе у сврху истицања своје радне биографије у мору других, али и да их вешто сакрију, како оне не би биле видљиве "голим оком".
Исписивањем тих кључних речи у радној биографији белим фонтом (white fonting) који на белој позадини није видљив када се гледа PDF-фајл, они добијају предност у односу на друге кандидате, јер програми који се користе у великим компанијама током првог круга селекције та "невидљива" слова и даље препознају. Пошто те скривене кључне речи лоцира, софтвер кандидата аутоматски препознаје као идеалног (јер су "невидљиве" речи коришћене из оригиналног огласа за посао, а значи - релевантне) и самим тим га фаворизује у односу на друге, који у изради радне биографије нису прибегавали овој тактици.
"Регрутери су већ упознати са овом праксом кандидата, а када је уоче коришћењем посебних софтвера који препознају и та бела слова која су на први поглед невидљива, утисак који стичу о кандидатима најчешће је негативан. Већина их доживљава као непоуздане и склоне преварама ", навела је Џезмин Ескалера у интервјуу за Њујорк Пост.