Магазин

Ову функцију аутомобила никако не смете користити током јесени - ризикујете безбедност

Савремени аутомобили имају свакојаке напредне функције - грејачи седишта, волана и ретровизора, као и различити начини климатизације и циркулације ваздуха у кабини су само неке од њих. Многи возачи, пак, у овом делу године праве огромну грешку, ни не слутећи да их она може коштати живота.
Ову функцију аутомобила никако не смете користити током јесени - ризикујете безбедност© Canva / ponsulak

Иако нас релативно лепо време очекује све до краја септембра, дани су све хладнији, а влажност ваздуха све виша због учесталијих падавина. Овакви временски услови негативно се одражавају и на вожњу, која постаје све изазовнија - путеви су доста клизави, а видљивост смањена. Ово није једино на шта би возачи требало да обрате пажњу током вожње у јесењим месецима. Опасност вреба чак и из самог возила, а конкретно - из једне функкције који многи несвесно активирају током вожње.

Рециркулација ваздуха је највећи непријатељ возача у јесењем периоду

Функција рециркулације ваздуха доступна је на свим новијим аутомобилима: она служи да се ваздух из кабине филтрира и поново у њу убацује како би се унутра одржала оптимална температура. У летњим месецима ово може бити јако корисно јер се тако кабина брже хлади, али током јесени може довести до фаталих последица. Активацијом ове функције влажност се задржава у аутомобилској кабини, што доводи до замагљивања стакала.

Додатно, разлика у температури изнутра и споља само погоршава ситуацију. Тиме се вишекратно смањује видљивост друма и уочљивост других учесника у саобраћају, самим тим и ризикује безбедност на путу и повећава ризик од саобраћајне незгоде. Осим тога, топлота и повишена влажност ваздуха имају омамљујући ефекат на возача: његова концентрација и рефлекси се рапидно смањују, што додатно угрожава и њега и путнике.

Проветравање аутомобила може спасити живот

Са доласком хладнијег времена многи возачи падају у искушење да кабину аутомобила загреју, али је то велика грешка. По мишљењу стручњака, оптимална температура у возилу би требало да варира између 20 и 22 степена Целзијусове скале, нарочито у јесењем и зимском периоду. Ова амплитуда није случајна - довољно је топло да свима у возилу буде угодно, а опет није превише топло да би се на стаклима и шофершајбни стварао конденз.

Уједно, важно је и редовно проветравати возило, како се влага не би накупљала на стаклима. Уместо да укључујете клима уређај, или још горе, рециркулацију ваздуха, боље би било да прибегнете старомоднијем решењу и отворите прозоре, макар и на кратко, саветују стручњаци. "Ако стакла не одмагле, зауставите се чим будете имали услове и обришите их убрусом или крпом како бисте безбедно наставили путовање", навео је Ендрју Џервис у интервјуу за британски Експрес.

image