Магазин

Пазите да не "прокувате": Која је оптимална температура ваздуха у возилу током вожње зими

Када је напољу мраз многи возачи падају у искушење да кабину аутомобила загреју "до даске". Међутим, то уопште није добро. Не само да се можете прегрејати, па по изласку из возила прехладити, већ је и концентрација у вожњи значајно смањена на високим температурама. Савет је да у возилу никада не буде преко 22 степена, а ниже температуре су прихватљиве у појединим случајевима.
Пазите да не "прокувате": Која је оптимална температура ваздуха у возилу током вожње зими© Canva / ponsulak

Већина савремених аутомобила је опремљена аутоматским клима уређајима, који возачу и путницима омогућавају да одреде тачну температуру коју желе да постигну током вожње. Иако је то велика предност, ова функција све у аутомобилу ставља пред дилему - а која је то оптимална температура која је погодна за вожњу?

У возилу би требало да буде између 20 и 22 степена

Адекватна температура ваздуха у аутомобилу је један од кључних фактора који утичу на удобност у вожњи, било да је у питању возач или путници. По мишљењу стручњака, оптимална температура у возилу би требало да варира између 20 и 22 степена Целзијусове скале, нарочито у зимском периоду.

Ова температурна амплитуда није случајно одређена - довољно је топло да свима у возилу буде угодно, а опет није превише топло да би се на стаклима и шофершајбни стварао конденз услед превелике разлике у односу на спољашњу температуру.

Температуре изнад 22 степена се у току вожње не препоручују из више разлога. Не само да разлика у односу на спољашњу температуру може да доведе до прехладе, већ се возачу у току вожње може и приспавати. Тада концентрација може опасти, а ризик да се спорије одреагује у саобраћају у тој ситуацији пропорционално расте.

Када је ОК да температура у возилу буде испод 20 степени

Температура у возилу испод 20 степени Целзијуса се предлаже када су у питању вожње на кратким релацијама - до тржног центра, апотеке, пријатеља или посла. Тада већина возача одлучи да јакну ни не скине када седне за волан, а неретко обучени остају и путници. Па, ко ће откопчавати јакну, одвезивати шал и скидати капу за 15 до 20 минута вожње?

Релативно ниска температура у возилу омогућиће возачу и путницима да не доживе прегрејавање тела, што може бити посебно опасно када су напољу ниске температуре. Приликом изласка из возила у коме смо "прокували" на хладан ваздух организам може доживети температурни шок, а није искључено ни да ћете се прехладити.

image