Због ове 2 ствари припадници генерације Зед одбијају понуде за посао
Од 2020. године, када је пандемија Корона вируса потпуно променила услове рада и натерала велики број запослених да раде од куће, променила су се и очекивања млађих генерација, које су тада тек почеле улазе у пословни свет. Сада, неколико година касније, зумери су се толико навикли на флексибилне услове рада, да уопште ни не желе да прихватају позиције које нису на даљину, показало је истраживање британских научника. Осим комфора, који је свакако већи код куће него у канцеларији, и финансије играју важну улогу у овом тренду.
Нова гардероба генерише велике трошкове
Очекивања послодаваца у погледу дрес-кода припадницима млађих генерација неретко представљају велики проблем. Пре свега јер би, уколико добију посао, они морали да се одрекну своје лежерне гардеробе током радног времена и замене је сведенијим "аутфитом", а потом и јер би прилагођавање стила одевања корпоративном са собом повукло и многе (непланиране) трошкове. Примера ради, за куповину панталона, кошуље, сакоа и кожних ципела потребно је неколико десетина хиљада динара, што је доста, нарочито уколико је кандидат већ неко време незапослен.
Одлазак на посао и повратак кући су још један од проблема
Одлазак на посао и повратак кући су често веома стресни, а нарочито припадницима генерације Зед, који су, када је стрес у питању, мање отпорнији од миленијалаца и бумера. Осим што је напоран и одузима доста времена, одлазак на посао генерише и додатне трошкове, посебно уколико се иде колима, а не јавним градским превозом. Због тога млађи кандидати често не разматрају позиције које послодавац оглашава као "рад у канцеларији", док оне код којих то није јасно прецизирано у огласу - одбијају већ на првом интервјуу, када регрутер каже да рад од куће није опција, преноси портал Entrepreneur.
Генерација Зед је тешка за сарадњу, недостају им "меке" вештине и радна етика
Припаднике генерације Зед већ неко време бије лош глас када је у питању посао - послодавци их сматрају веома тешким за сарадњу, недовољно спремним за изазове које посао носи, а уједно и недовољно поткованим знањем и "меким" вештинама. "То је генерација која је одрасла у дигиталном свету, недостају им и радне навике и да знају неке обавезе. Осим тога, они имају и нереална очекивања од прве плате", изјавио је за РТ Балкан Милош Турински, менаџер за односе са јавношћу Инфостуда.