Због чега авиони никада не иду у рикверц, иако имају ту могућност
Мотори авиона имају системе обрнутог потиска, који им омогућавају кретање уназад. Али пилоти, нарочито великих комерцијалних авиона, ову опцију готово никада не користе у праву сврху. Разлога за одлуку пилота да не користе рикверц има неколико, а сви су повезани са безбедношћу путника у авиону, као и земаљског особља и других авиона на писти.
Пилот не види шта се дешава иза авиона
Баш као што ни возачи шлепера не виде шта се налази иза возила, тако ни пилоти авиона немају јасан преглед свега што се налази иза летелице. Како би се избегли непотребни ризици и смањила вероватноћа неке хаварије или повреде, за потребе кретања авиона уназад користе се посебни тегљачи, који ваздухоплов вуку до места одакле он може наставити кретање право.
Mоже бити јако опаснo за земаљско особље
Приликом рада, два мотора авиона Ербас А300, примера ради, генеришу потисак од укупно скоро 60 тона. Ово је огромна количина снаге, која у обрнутом режиму, који се користи за кретање у рикверц, може проузроковати повреде код земаљског особља које се креће пистом, као и значајна оштећења инфраструктуре аеродрома и других авиона на писти.
Маневрисање је отежано приликом вожње у рикверц
И стајни трап авиона и његов "реп" конструисани су тако да ваздухоплову омогућавају максималну ефикасност приликом кретања унапред. Управљање авионом тешким више од 300 тона при кретању уназад само уз помоћ предњег стајног трапа (предњег точка), је веома тешко и крајње ризично, па се пилоти радије ослањају на аеродромске тегљаче.
Пилоти ипак рикверц користе, али не за кретање уназад
Ако сте помислили да је ова фунцкија авиона потпуно бескорисна и да је пилоти никада не користе - грешите. Основна функција система обрнутог потиска јесте да се авион успори приликом слетања, како би на његовим точковима и кочионом систему било мање оптерећење, преноси портал ТекИнсајдер. Другим речима, рикверц делује налик кочници и скраћује зауставни пут по слетању на земљу.