Магазин

"Вавилон" - мало другачија прича о почетку Холивуда

"Ово је прича о Холивуду и времену преласка са немог на звучни филм током двадесетих, у коме сви филмски карактери дефинишу себе кроз одећу", рекао је за "Е" канал редитељ филма Демијен Шизел
"Вавилон" - мало другачија прича о почетку ХоливудаGetty © Frazer Harrison

Око 7.000 костима направљено је за потребе овог филма како би испратили радњу која се одвија у двадесетим годинама у Холивуду. Редитељ Шизел није желео класични изглед из ове епохе, па су костими необично осмишљени - како би изгледале двадесете да су се десиле у "Дискотеци 54"(Studio 54) oсамдесетих година. Овај клуб у Њујорку, је окупљао најпопуларније особе тог времена, уз диско музику, опијате и огромне количине алкохола. На вратима су стајале особе које су на основу изгледа, гардеробе и става одлучивале да ли неко из дугог реда пред вратима клуба, може да присуствује једној од ултра популарних журки тог доба.  

Због тога је креаторка костима, Мери Зофрес, имала визију костима који су потпуно нови и уникатни и до сада нису виђени на филму, а подсећају на двадесете године. Разуздану јунакињу Вавилона, Нели Лерој, коју је одлично дочарала Марго Роби, на почетку филма видимо са тршавом боб фризуром и у хаљини, која личи на црвено платно обмотано око тела. Ова необична хаљина не сличи хаљинама из двадесетих година, а креаторка за своју креацију каже "Како би приказали њен необуздани дух, обукла сам Нели у црвену хаљину која делује као нешто што је сама смислила, шортс и марама око струка. Нели је непозната и без искуства и долази да освоји Холивуд, а то се види у њеном облачењу". 

Двадесете, послератне године прошлог века, донеле су феминизам али и увеле револуцију у женској моди. Жене су почеле да раде, па је било потребно обући нешто функционално и једноставно, а у ту сврху скинут је и корсет. Један облик стезника у пределу груди наставио да се носи, пре свега јер је тадашња естетика инсистирала на равном попрсју, скоро дечачкој фигури са наглашеним раменим  појасом. Да би се олакшало кретање, скраћена је сукња, једва прекривајући колена, а пошто се "чарлстон" играо свуда, почела је да се обраћа пажња и на изглед ногу. За вечерњи излазак хаљина је била украшена перлама, ресама, често голих леђа, а израђивана је од најомиљенијег материјала овог периода, лагане и удобне вискозе.

Другу линију моде ових година, типично мушко одело на жени, које је Коко Шанел промовисала, видимо у трансродном лику који у филму тумачи Ли Јун Ли. Шминка је нападна, очи су истакнуте, али усне нису танка линија, већ је и овде направљена комбинација двадесетих година и данашњице. У њеној руци је муштикла, још један детаљ који је карактеристично ишао уз жене ове епохе. Костими овог јунака су јарких боја, весели, често на граници екцентричности а коришћене су и типичне кинеске хаљине које иду уз глумицино порекло.

Споредна улога припала је Бред Питу, који тумачи велику филмску звезду тог доба. "Џек је толико велика филмска звезда да се не облачи формално. Он носи фракове само на забавама, а иначе је у штриканим џемперима и кардиганима", рекла је креаторка костима о лику Џека Конрада.

Мушка мода двадесетих година је најнеформалнија до тада. Џемпери, лежернија одећа и спортски комади су били најзаступљенији. Често су се носиле такозване беги панталоне, али и оне радничке, а на глави качкет. Формална одећа је и даље била елегантна али пре свега функционална.

Радња филма почиње забавом на Бел Еру на коју Нели упада непозвана и након конзумације наркотика прича о својим амбицијама и жељама. Нели покушава на све начине да постане део Холивуда, а Џек да успешно остане у њему и даље. У филму је све пребрзо, екцентрично, доведено до крајњих граница, може се рећи и искарикирано. Холивуд делује као једна велика забава. За ове улоге, Марго Роби и Бред Пит номиновани су за Златни глобус 2023. године, а филм и музика из филма такође су потенцијални добитници ове награде.

image