Магазин

Разговор, организација журке, смишљање идеја: Како генерација Зед у Русији користи АИ

За млађе генерације, вештачка интелигенција све више постаје природни део живота - користе је за разговор, подршку и креативни рад. У том контексту истиче се "ГигаЧет", руски АИ четбот који је развила "Сбербанка", а нова анкета открива како га зумери укључују у сваки сегмент живота.
Разговор, организација журке, смишљање идеја: Како генерација Зед у Русији користи АИGetty © ismagilov

Најновији АИ модели функционишу као потпуно развијен лични асистент: Четбот може бити саговорник, коаутор, саветник и организатор, са којим се може комуницирати и путем текста и путем гласа. "ГигаЧет" се данас користи за читав низ задатака - од планирања оброка и препорука за књиге, до припреме за разговор за посао или важну презентацију.

Млађи корисници га користе и као креативног партнера за осмишљавање прича, бајки и сценарија, а вештачка интелигенција се све лакше прилагођава публици: Може да објасни научни текст детету, да користи неформалан језик или да говор прилагоди одређеном стилу и тону. Младима у Русији се најбоље показала као помоћ за следеће: 

Безбедан простор за разговор

Према актуелним анализама, један од најчешћих начина коришћења вештачке интелигенције у 2025. години је везан на психолошку подршку. Зумери у Русији све чешће разговарају са АИ о својим емоцијама и свакодневним недоумицама, а "ГигаЧет" се у том контексту показао као анониман саговорник који је доступан у било које доба дана и који не осуђује.

Реч је углавном о свакодневним изазовима, а не о проблемима који захтевају медицинску интервенцију. Иако вештачка интелигенција не може да замени професионалног психолога, она може привремено да ублажи осећај анксиозности, понуди подршку и помогне у основним техникама когнитивно-бихејвиоралног приступа. Гласовни режим је посебно користан у овим ситуацијама, јер омогућава спонтан говор и помаже у структуирању мисли, што је важно у тренуцима узнемирености.

Асистент за организацију дружења и догађаја

"ГигаЧет" се све чешће користи и као помоћник за планирање приватних и пословних окупљања. Вештачка интелигенција може да предложи тематске концепте, направи детаљну листу за куповину у складу са бројем гостију, препоручи музику и осмисли забавни програм. Током самог догађаја, "ГигаЧет" може да предложи игре за групу, коктеле, музику за плес или активности за госте који стигну раније. 

Лични асистент за посао и свакодневицу

Још једна од практичних страна "ГигаЧета" је то што ради као лични асистент који помаже у организацији рутине - од брзог проналажења информација, писања порука и јасног формулисања мисли, до објашњавања сложених појмова и давања савета о коришћењу различитих технологија и алата.

Разговор са АИ често личи на размену идеја са колегом, што је посебно корисно за фриленсере и блогере, нарочито у креирању садржаја. Поред тога, "ГигаЧет" може да помогне у одржавању фокуса, укључујући рад по Помодоро техници, да структуира мисли за јавне наступе и презентације, као и да обезбеди транскрипт интервјуа или састанака након разговора.

Када су руке заузете, а мозак ради

Гласовни режим омогућава интеракцију са вештачком интелигенцијом у ситуацијама када коришћење тастатуре није практично. Корисници га већ користе у различитим свакодневним сценаријима: Ујутру уз кафу за планирање дана, током шетње за осмишљавање идеја, у превозу за припрему интервјуа, па чак и за воланом - за увежбавање важних разговора или јавних наступа, преноси "РБК Лајф".

За разлику од класичних гласовних асистената који извршавају једноставне команде, "ГигаЧет" омогућава прави дијалог. Корисници могу слободно да говоре, да добију транскрипт разговора, сажетак или да наставе дискусију у било ком правцу. Због тога многи вештачку интелигенцију све мање доживљавају као алат, а све више као партнера. 

image
Live