"Инди слиз" је тренд који слави аљкавост и неуглађен имиџ

Паралелно са стотинама пажљиво промишљених естетских трендова, "инди слиз (indie sleaze)" приказује другачију врсту лепоте. Непромишљене одевне комбинације и фотографије без дораде, поново постају популарне на друштвеним мрежама.

Инди слиз, назван по споју енглеских речи инди и слиз (аљкав/неугледан), је тренд који највише асоцира на моду и урбану сцену 2010-тих година. Пре него што је Инстаграм постао место на коме се показује "најбоље лице", многи су постављали фотографије из свакодвневног живота или са журки, без превише дотеривања. Након неког времена, лежерност на друштвеним мрежама је нестала и приказ "савршеног" изгледа и животног стила, путовања и сл. је био главни циљ. 

Међутим, презасићење беспрекорним садржајем је постајало све веће, па су многи корисници одлучили да се врате опуштеном коришћењу друштвених мрежа, када објаве нису биле толико прорачунате и углађене.

Главна инспирација је урбана сцена од пре десетак година. Тада нису постојали инфлуенсери за које данас знамо, већ су то већином били модни блогери или људи из других креатинвних индустија, који су диктирали све трендове. Музика и мода је била комбинација рокенрола и шареног попа. Спонтане фотографије са журки или концерата су биле симбол свакога ко је био утицајан и кул, а скоро увек се носило минимално шминке и није било важно изгледати беспрекорно, већ опуштено.

Лежерни тренд се данас може видети на објавама личности попут Беле Хадид, а постоји и посебан Инстаграм налог на коме се могу видети фотографије из "аутентичног" инди слиз периода.

Многе познате личности и брендови су почели објављивати фотографије које нису дорађене, немају професионално осветљење и савршен квалитет. Као и Бела, многе друге славне личности постављају призоре из свакодневног живота или мутне фотографије себе или других, које делују непромишљено и веома лежерно.

Поједини брендови се придружују тренду. На пример, осим професионално одрађених фотографија за кампање, многи приказују и догађаје иза сцене (најчешће снимљени моблиним телефоном), као начин повезивања с публиком и приказивања "правог" живота иза камере. Тренд се проширио заједно са повратком гранџ стила шминкања.

Иако овај концепт постепено постаје све популарнији, многи се и даље питају зашто би "аљкавост" била пожељна естетика? Постоје два могућа одговора, а први је везан за циклус модних треднова. Према неписаном правилу, стилови се увек враћају након једне или две деценије, што се могло видети повратком моде раних двехиљадитих година, након завршетка пандемије. Следећи "логичан" корак је враћање инди изгледа, који је следио одмах након хипер-женствене естетике претходног периода.

Други одговор има везе са савременим добом, у коме технологија и друштвене мреже диктирају многа естетска правила данашњице. Довољно је да само један одевни предмет постане виралан и да на хиљаде људи осећа притисак да га купи, како не би били у заостатку за брзим променама и новитетима модне индустрије. Ипак, можда је постепено враћање инди слиза добра ствар, јер може помоћи у отклањању великог притиска и нереалистичних стандарда лепоте који доминирају не само онлајн, већ и у стварном животу. Акценат се ставља на забави и изражавању личног стила, без обзира на актуелне трендове и "правила".