Магазин

Да ли бисте посетили ресторан "погрешних наруџбина"

Да ли бисте отишли у ресторан у коме ћете вероватно добити јело које нисте наручили? Можда звучио необично, али ова врста услуге заправо представља веома важну животну лекцију о људскости и важности љубазности у свакодневном животу.
Да ли бисте посетили ресторан "погрешних наруџбина"© Youtube Screenshot/ 注文をまちがえる料理店一般社団法人

Понекада, чак и најмања грешка која се догоди када посетимо ресторан, као што је погрешно пиће или прилог, може да упропасти искуство и постане много већи проблем него што објективно јесте. Међутим, радници једног јапанског ресторана често доносе сасвим другачија јела од оних које муштерије наруче, али никада не долази до жалбе.

У питању је поп-ап ресторан "Погрешних наруџбина" у Токију, у коме су запослени искључиво људи који пате од деменције. Циљ пројекта је да се развије свест о радницима у угоститељству и стави акценат на то да су они и даље људска бића, као и да је сасвим нормално правити грешке. Ресторан представља социјални и кулинарски експремент који је, између осталог, доказао да чак и старији људи могу бити енергични и способни за рад, уз довољно стрпљења и љубазности.

"Деменција је толико погрешно схваћена да људи мисле да они који пате од ње нису способни да живе, што често буде повод за изолацију од друштва. Желимо да променимо перспективу, како би људи били опуштенији и финији према другима, са или без деменције," рекао је за промоционални видео ресторана менаџер Широ Огуни.

Према недавној статистици Светске здравствене организације, преко тридесет милиона људи широм света пати од деменције и сматра се да ће број прећи сто милиона у наредних тридесет година.

На видео клипу се могу видети старији конобари и конобарице, који размењују осмехе са муштеријама, записују и више пута проверавају своје "погрешне" наруџбине. Поред служења хране, радници би одржавали концерт и свирали инструменте, додатно доприносећи веселој атмосфери. Према рецензијама на сајту ресторана, око тридесет одсто поруџбина је било замењено другим јелима, али је деведесет девет одсто муштерија било задовољно.

Иако је концепт био привремен, оставио је јаке утиске на друштвеним мрежама. Корисници су поделили да сматрају да, осим што је ресторан добар начин за развијање свести јавности о деменцији, такође је сјајна прилика за укључивање старијих у заједницу која им пружа прилику да уживају у дружењу са различитим људима.

Пројекат попут овог је прави пример људскости, лекција о емпатији и стрпљењу кроз "свакодневно и обично" искуство, као што је одлазак у ресторан. Можемо се сетити "Погрешних наруџбина" ако нам конобар следећи пут грешком донесе јело које можда нисмо наручили. Тада, уместо негативне реакције, можемо му се љубазно обратити и са осмехом решити ситуацију. Исти начин размишљања се може применити у било ком тренутку, јер међусобоног поштовања и позитивног става према животу, као и другима, никада није доста.

 

image