Магазин

Пет места на којима никада не би требало телефонирати

У дигиталном добу, паметни телефони су постали саставни део нашег свакодневног живота, повезујући нас са светом информација и омогућавајући тренутну комуникацију. Међутим, док се крећемо кроз ову еру вођену технологијом, кључно је знати да постоје одређена места на којима се употреба мобилних телефона сматра непристојним и противно нормама бонтона. Стручњаци за бонтон, кажу да постоји време и место за све, а на ових пет места никада не би требало да телефонирате.
Пет места на којима никада не би требало телефонирати© freepik/haritanita

Комуникација никада није била погоднија него данас јер смо преко мобилног телефона су увек у контакту са пријатељима и породицом. Међутим, неки људи немају мере, па интимне разговоре обављају на местима који нису нису погодни за такве врсте разговора. Осим позоришта, биоскопа, цркве и болнице, издвојили смо пет  уобичајених места на којима никако не би требало да водите овакву комуникацију а које су рангирали су стручњаци, пише "Бест лајф" (Best life). 

1. Јавни превоз

Иако је коришћење телефона за кратке разговоре у јавном превозу генерално прихватљиво, важно је да водите рачуна о свом окружењу, или ако је могуће да се суздржите од разговора док сте у превозу. Гласно говорење или дуги лични разговори могу нарушити приватност других путника. Препоручљиво је да разговори буду кратки и да говорите пажљиво. Теми Клејтор, стручњак за бонтон каже да многи људи своју вожњу возом или аутобусом виде као крај ужурбаног дана и често желе да искористе ово време за читање или дремку.

"У затвореном простору, као што је аутобус, тешко је пригушити какофоничну салву буке; на пример, гласни телефонски разговор. Слушање туђег телефонског разговора смета, ускраћује другим путницима тренутак мира", сматра Клајтор.

2. Ред на каси 

Нема ничег досаднијег од тога да вас у реду за плаћање рачуна, држи неувиђавна и несвесна особа. Никада не би требало телефонирати у јавном простору јер се ризикује да будете управо та особа.

"Сву своју пажњу посветите својим стварима и рачуну, како би следећа особа у реду била услужена. Затим можете слободно разговарати на паркингу на путу до свог возила", каже Лиса Мирза Гротс, сертификовани стручњак за бонтон.

3. Јавни тоалети 

Чак и ако је вашем саговорнику у реду да разговара са вама док сте ви у тоалету, ако то радите у овом заједничком простору, другим људима може бити непријатно. "Најбоље је ово избегавати. Не само да је ово кршење приватности, већ постоји могућност да се покупе клице и бактерије из тоалета и пренесу на мобилни уређај", упозорава Рајан Хетрик, психолог и терапеут.

4. Ресторани 

Можда ипак нећете двапут размислити о брзом позиву док седите у ресторану, посебно ако још увек чекате храну. Али Клејтор, стручњак за бонтон, каже да је заправо "изузетно непристојно" разговарати телефоном док вечерамо са другим људима или смо окружени људима који једу. 

"Одговарајући начин за решавање ове ситуације је пре него што се јавите на телефон, извините се и удаљите се од стола. Пре него што започнете разговор, идите на неку приватнију локацију. Уколико очекујете позив и већ сте у ресторану, могли бисте рећи 'Очекујем важан позив и можда ћу морати да се удаљим од стола'", каже саветник за бонтон Клајтор.

5. Заједнички простор за рад

Отворени простори за рад су данас много чешћи него раније, Керолајн Рејди, стручњак за радни бонтон. Као резултат тога, радници морају да воде рачуна о томе када и где тачно разговарају телефоном.

"Људи сувише често примају позиве, виртуелне и традиционалне, у овим просторима и ометају друге. Добар телефонски бонтон подразумева пажњу и према свима око тебе. У најмању руку, требало би да покушате да ограничите гласност ваших разговора на респектабилан ниво, али у идеалном случају требало би да покушате да не примате позиве", објашњава Рејди. 

Требало би запамтити да телефон не мора да буде стално укључен и на њега се не мора увек одмах одговорити. Такође, нужно је на наведеним местима користити функције телефона као што су нечујно звоно, вибрација и говорна пошта како би се избегле ситуације када би разговор могао да смета другим особама. 

image