Марк Закерберг, извршни директор компаније "Мета", у понедељак је поделио своје утиске о великом расту броја корисника на његовој најновијој идеји. На свом Тредс профилу је објавио да је преко викенда апликација достигла сто милиона нових пријава. "То је већином органска потражња, још је нисмо много промовисали," написао је, "Не могу да верујем да је прошло само пет дана!"
Под "органском потражњом" се подразумева велико интересовање за Тредс, иако није уложено много новца и времена за промовисање апликације. Ипак, може се претпоставити да су недавне тензије између власника Тредса и Твитера, Илона Маска, биле најефикаснији облик промоције.
Од најављене "борбе у кавезу" између два технолошка предузетника (коју цео свет још увек очекује), до оптужби за крађу пословних информација за развој апликације, може се рећи да је и Маск делом заслужан за огромну популарност Тредса.
Поред наведене ироније, многи приписују велики раст броја пријава и са чињеницом да је Тредс директно повезан са Инстаграм налогом корисника, што представља потенцијално велику предност у односу на Твитер. На тај начин, прелазак на нову платформу подсвесно може деловати "лакше", јер није потпуно непозната. Поред тога, Тредс омогућава објаве од петсто карактера, скоро дупло више од Твитера. Међутим, Трендс још увек нема опцију за коришћење хештегова или писање порука другим корисницима.
"Сто милиона људи се пријавило за Тредс у року од пет дана. Нисам сигуран да могу да замислим ту чињеницу. То је сулудо, не могу да схватим то," написао је и шеф Инстаграма Адам Мосери, задивљен успехом апликације.
Апликацији за коју се сматра да је прва озбиљна претња Твитеру, пријавиле су се и славне особе попут Џенифер Лопез и Ким Кардашиан. Твитер је раније одговорио претњом да ће тужити Мету због копирања, истичући да је див у сектору друштвених мрежа користио његове пословне тајне и друге поверљиве информације.
Графикон опадања статистике и учешћа корисника на Твитеру објавио је Метју Принц, директор компаније КлаудФлер (CloudFlare), која се бави сајбер безбеношћу. Ипак, многи верни корисници Твитера сматрају да његове процене нису довољно прецизне. Још једна компанија која се бави анализама података, Симиларвеб (Similarweb) је објавила да је Твитер "потонуо" за пет одсто током прва два дана након што је лансиран Тредс.
Илон Маск је поделио своје мишљење на Твитеру, називајући Тредс копијом Инстаграма "која нема смисла", јер се на Тредс не могу објавити "провокативне" фотографије које су "ионако једини разлог зашто људи користе Инстаграм". Такође, један познати амерички ресторан је на Тредсу написао да би Марк требало да оде у свемир, само да би још више разбеснео Маска, на шта је Закерберг одговорио насмејаним емотиконом.
На размену је одреаговао Маск преко Твитера, тврдећи да ће Твитер увек бранити анонимне кориснике, на шта су корисници Твитера додали да ће Закерберг увек пре поштовати велике брендове него појединачне кориснике.
На крају, Маск је "заокружио" свој став према Тредсу тако што је апликацију оценио само једном звездицом у онлајн продавници.