Магазин

Модна индустрија, упркос залагањима, и даље доприноси глобалном загревању

Од десет компанија које су анализиране 2021. године, само је за Левис процењено да је на добром путу. Остале фирме које укључене у ову анализу су Најк, Х&M, Геп, ВФ Корп (Венс, Суприм, Тимберленд...), али и компаније које држе луксузне модне куће попут Керинга (Баленсијага, Гучи, Сен Лоран...).
Модна индустрија, упркос залагањима, и даље доприноси глобалном загревањуGettyimages.ru © Ed Wray

Модна индустрија је и даље један од највећих загађивача животне средине, стоји у анализи еколошке организације ''Stand.earth''. Проценат емисије штетних гасова преко ове индустрије достиже 5-8 процената на годишњем нивоу. Иако је овај број пао за време пандемије, проценти су се поново подигли 2021. године.

Стручњаци сматрају да ће се овим темпом ускоро прећи граница од 1.5 степени глобалног загревања. Штетне последице постају неизбежне уколико раст температуре пређе овај број. Процеси стварања материјала (синтетичких, али и природних) и бојење,  захтевају велику примену хемикалија, које најчешће заврше у водама у природи или у ваздуху.  

"Повеља УН модне индустрије о промени климе" има преко 100 потписа од стране многих светских брендова који обећавају залагање за еколошки одговорнију производњу. Међутим, многе фирме споро достижу ове критеријуме.

Иако су многе компаније почеле да се посвећују оваквим променама, мали је број оних које доносе стабилне резултате. Најважније је да се фосилна горива и угаљ oдстране као главни елементи производње енергије, материјала и горива.

У последњих неколико година потрошачи такође постају еколошки свеснији. Један од примера је велики скок у продаји и куповини половне одеће, или апсајклинг старих комада

image