Магазин

Не бацајте старе ствари - оне су нови тренд

Тешко нам је да бацимо ствари за које се вежемо, чак и када изгубе првобитан сјај и постану неупотребљиве. Захваљујући овом еколошком тренду, не морате да се опраштате од драгих предмета, већ их можете освежити и поново користити.

Апсајклинг (upcycling) је рођак нама познатој рециклажи. Иако на први поглед делују слично, постоје разлике. Циљ рециклирања је добијање новог материјала кроз прераду старог, док апсајклинг подразумева коришћења старог у целини, са што мање измена. Иако је овај појам код нас мало познат, нема онога ко није применио ову вештину, спаковао храну у посуду од сладоледа или искористио пластичне флаше као саксије.

Из интервенција на старим комадима намештаја и другим предметима се роди уникатан предмет, а његов власник постаје еколошки одговоран. 

Ова техника поправке ствари је некима драг хоби, па чак и посао, а не брзо и јефтино решење. Трансформисани предмети не морају нужно бити и функционални. Довољно је старим стварима дати улогу декорација у простору да би се постигао апсајклинг. Апсајклинг је присутан свуда око нас, примере можемо наћи и док шетамо кроз град. Колико год је један предео урбан и нов, можемо видети безброј кафића који користе старо дрво, стаклене тегле или шармантне, старинске тепихе и намештај.

Глобалним порастом еколошке свести, тренд трансформисања старих предмета и одеће настаје као покрет борбе против прекомерне производње и потрошње. Један популаран вид апсајклинга је и реконструисање старих одевних предмета. Трансформација половне одеће у нов, оригиналан дизајн је нови модни хит, уместо куповања нових комада сваке сезоне. Бакине старе и дугачке сукње, уз суптилне промене попут краћења или дошивања мотива, постају модеран и јединствен модни израз.

Еколошка порука је доспела чак и до великих модних компанија, као што је Пума, која је произвела хаљину од старих чарапа бренда. Француска модна кућа Хермес говори о отварању атељеа у коме ће се искључиво радити са већ искоришћеним материјали. Италијанска кућа Прада и њена 'ћерка' компанија Миу-Миу се окрећу ка трансформацији старих комада из колекција, давајући им свеж и аутентични изглед.

Овај тренд, све популарнији из дана у дан, полако враћа приоритет на заштиту планете. Ово је веома добар корак унапред, еколошки свестан, али без жртвовања креативности.

image