Магазин

Експерти са Харварда: "Масково ребрендирање Твитера је лош потез"

Ребрендирање друштвене мреже Твитер у последњих неколико недеља пуни ступце свих медија, а готово да нема особе која није испратила тензију коју је овај Масков потез изазвао. Ипак, харвардски експерти наводе да је ребрендирање након 16 година веома лош потез, а да је Маск "није у свом елементу".
Експерти са Харварда: "Масково ребрендирање Твитера је лош потез"© Canva / adrianvidal

Након што је прошле године купио друштвену мрежу Твитер за невероватне 44 милијарде долара, Илон Маск донео је неколико веома лоших одлука, које су се одразиле на пословање компаније и кориснике поделиле на два "табора" - оне који су остали верни "твитовању", и оне који су одлучили да своје налоге деактивирају или једноставно запоставе. Последња у низу Маскових "драма" било је и лансирање Тредса, платформе која невероватно подсећа на Твитер, а припада његовом љутом ривалу, Марку Закербергу. Пре само десет дана, Маск је одлучио да је време за нове пословне подухвате и свечано најавио да плава причица иде у заборав, а да на њено место долази футуристички лого Икс. Ипак, одушевљење је изостало, рекло би се по реакцијама.

Ребрендирање пошло по злу - Маск није у свом елементу

У погледу ребрендирања такође су уочене бројне неправилности, а након 16 година успешног пословања под брендом Твитер, многи су се запитали - шта му је то требало? На ово питање чак ни Бил Џорџ, експерт за лидерство на универзитету у Харварду, нема одговор, али своје мишљење је свакако желео да подели. Наиме, он наводи да су Маскове модификације платформе "велика грешка" - не само да су многе компаније престале да се оглашавају на платформи, а "кеш-флоу", односно ток новца "отишао у минус", већ се и велики број корисника осетио несигурним и и збуњеним.

"Ребрендирање Илона Маска сугерише да је он "потпуно изван свог елемента. Мислим да не разуме друштвене мреже."

За вођење овакве компаније потребне су јаке међуљудске вештине, а то је оно што Маску очигледно недостаје. "Ако бисте морали да напишете студију случаја на примеру заиста лошег преузимања организације, преузимање Твитера од стране Илона Маска би се савршено уклопило у то", мишљења је Бил Џорџ.

Инжењеринг му ипак иде од руке

Без обзира на потпуни фијаско са друштвеном мрежом, Масков успех се не може занемарити - захваљујући његовим знањима и ентузијазму, Тесла је један од водећих произвођача електричних аутомобила у свету, док СпејсИкс доминира тржиштем када су у питању космички пројекти. Тржишна капитализација обе компаније премашује 955 милијарди америчких долара, што Маска чини најбогатијом особом на свету.

image