Магазин

Зашто је важно носити крему са заштитним фактором од сунца када летимо авионом

Многи верују да није потребно носити заштитни фактор ако сате проводимо у затвореном простору. Међутим, шта ако се тај затворени простор налази десет хиљада метара изнад земље и налазимо се много ближе сунчевим зрацима него иначе? Другим речима, иако сунчеве зраке не осећамо директно на кожи када се наалазимо у авиону, дерматолози препоручују да наношење заштитног фактора постане навика током летова.
Зашто је важно носити крему са заштитним фактором од сунца када летимо авионом© Freepik/Anastasia Kazakova

Иако нам заштитни фактор углавном стоји у коферу када летимо и планирамо да га наносимо само када коначно слетимо на летњу дестинацију, дерматолози сматрају да је добро нанети га пре или током лета авионом. Што се више одаљимо од земље, УВ зрачење постаје све интензивније. 

"Апсолутно би требало носити крему за заштиту пре уласка у авион," рекла је дерматолог Џојс Парк на свом ТикТок профилу. Без обзира да ли смо пилот, стјуардеса или само путник, постоји опасност од излагања УВ зрачењу. 

Др Парк је у свом клипу споменула једну студију из 2015. године, у којој је примећено да су, од анализиране групе различитих људи, пилоти и стјуардесе имали највећи ризик од добијања рака коже. Док прозори у авиону блокирају УВБ зраке, који су заслужни за добијање сунчанице, не блокирају УВА зрачење, која су одговорна за брзо старење коже. Ипак, с обзиром да су оба типа зрачења везана за рак коже, не би требало рачунати да ће нас само прозори штитити. 

@teawithmd Let’s talk about airplane ✈️ skin care! Today I am just covering INCREASED exposure to UV radiation in the plane. A research study in JAMA DERM from 2015 measured amount of UV radiation in airplane cockpits during flight and compared them to UVA carcinogenic affective doses in tanning beds. Turns out you get a heck of a lot of UV exposure as a pilot. When we’re sitting in the back, make sure to wear sunscreen or keep your window shut to reduce exposure to UVA during your flight. After all, you don’t want 1/2 of your face getting more sun ☀️ damage than the other! The more you know! Sources in comments #dermatologylesson#dermbypark#airplaneskincare#sunscreen#melanoma#inflightskincare♬ original sound - random.shii089

У једном делу студије је откривено да пилоти, који се на висини од десет хиљада метара бораве један сат у пилотској кабини, имају исти проценат излагања УВА зрацима као да су двадесет минута лежали у соларијуму. Због тога, чак ни путници који седе до прозора нису потпуно безбедни. 

Многе стјуардесе су за портал "Инсајдер" поделиле да верују да је заштитни фактор веома важан део лета за њих: "Годинама се борим против последица које често летење има по моју кожу. Увек себи дам мини-третман када сам на дугачком лету," рекла је стјуардеса која већ десет година ради, "Користим хидратантну маску, серуме за кожу испод очију и на крају ставим хидратантну крему и заштитни фактор педесет," објаснила је.

За оне који не желе да наносе SPF, а седе до прозора, препоручљиво је одаљити се од стакла и носити дуге рукаве, а добро је и одабрати седиште у средини или до пролаза. Иако ће морати да жртвују поглед на облаке, једна стјуардеса нуди следећи подсетник: Када се сетимо да се налазимо у металној кутији која се на великој висини "кува" под дејством сунчевих зрака, који лакше допиру до на, него када смо на земљи, онда је свакако добро заштитити се. 

image