Магазин

БукТок заједница: "Дигитална књижара" за промовисање литературе на ТикТоку

У последњих неколико година друштвена мрежа ТикТок постала је не само платформа за забаван садржај и савете "како да...", већ и друштвена мрежа за промоцију књига. Нова супкултура позната као "БокТок" није само обична забава, већ и феномен који помаже мање познатим ауторима да дођу до шире публике и покажу свету своје књижевне таленте.
БукТок заједница: "Дигитална књижара" за промовисање литературе на ТикТоку© Canva / Benjamin Romero

Букток заједница настала је сасвим спонтано на простору друштвене платформе ТикТок, а њен назив, кованица двеју речи "бук" која се са енглеског језика преводи као књига, и ТикТок недвосмислено описује њену намену - промовисање издавача и подстицање корисника ове мреже да у слободно време читају, истраже нове правце и ауторе књижевних дела.

Од ентузијаста до моћног ослонца издавачкој индустрији

Тренд се веома брзо проширио ТикТок платформом, а све више и више налога на овој друштвеној мрежи почело је свој садржај да фокусира на промовисању литературе и културе читања, базирајући се не само на познатим књижевним делима популарних савремених аутора, већ и на оним мање познатим, који су захваљујући својој занимљивој причи и начину писања достојни публицитета.

ТикТок је одједном постао "дигитална књижара" у којој се књиге свих жанрова промовишу на креативне и иновативне начине. У већини случајева инфлуенсери кроз аутентичне и страствене рецензије и без откривања најважнијих делова ("спојловања"), сажимају заплет књижевног дела, преносе своје емоције и препоручују књиге које су их посебно дотакле, док публика има јединствену прилику да се упозна са стилом писања аутора и тематиком и њихових дела. 

Мање популарни аутори доминирају БукТоком

Једна од кључних карактеристика БукТок-а је нагласак на мање познатим ауторима и њиховим делима. Традиционално, бестселери и књиге познатих аутора доминирају полицама у књижарама, као и маркетиншким кампањама, међутим, БукТок је променио ту динамику. Он је постао платформа на којој се чешће промовишу аутори који још увек нису стекли публицитет и добили шансу да буду примећени од стране великих издавачких кућа, а виралност објављених видеа у великој мери је та која диктира и њихову будућност у свету литературе.

Разноликост садржаја и непристрасност

Још једна кључна компонента овог тренда је разноликост литературе која се промовише на БукТок-у: на овој платформи могу се пронаћи књиге различитих жанрова, укључујући романсе, трилере, фантастику, научну фантастику, поезију и многе друге. На тај начин, креира се прави утисак "дигиталне књижаре", у коме свако може пронаћи оно што му се највише допада, у складу са укусима и личним интересовањима. Управо оваква оријентисаност на ширу публику разлог је толике популарности ове едукативне и креативне заједнице ТикТок-а.

Издавачи препознали потенцијал БукТок-а

С обзиром на растућу популарност БукТок-а, многи издавачи су почели да препознају потенцијал ове друштвене платформе и активно сарађују са инфлуенсерима како би промовисали своје књиге. Ово је створило ситуацију у којој обе стране имају корист: аутори и издавачи добијају другачији вид промоције, већи публицитет и искрене рецензије, док БукТок заједница добија инспирацију за читање, као и идеје за нове, неистражене дубине у свету књижевности.

image