Љубав у доба инфлације: Како виши трошкови живота утичу на наш емотивни живот
У доба када је "свајповање" (превући прстом преко слике особе која вам се свидела) на апликацијама попут Тиндера постало подједнако уобичајено као и поздрав на улици, свет упознавања и романтичних састанака прошао је кроз дубоку трансформацију. Модерне апликације за онлајн упознавање, па и еволуција друштвених норми, умногоме су утицали на то како приступамо романтици, међутим, постоји још један фактор који утиче на то како се данас упознајемо, а то је пораст трошкова живота. Све више и више људи плаши се да отпочне емотивни однос јер нису сигурни да ли га финансијски могу приуштити, а ниво њихове усамљености утиче и на ментално здравље, па и на продуктивност.
Зарад постизања равнотеже између личних и каријерних амбиција и потреба као појединаца, многи, посебно млади људи, данас осећају притисак, па чак и анксиозност због високих трошкова живота, а како финансијска питања постају свеприсутна у нашим животима, неминовно је да су се дотакла и емотивног сегмента, односно упознавања и уласка у везе и бракове.
Страх од финансијске нестабилности
Један од кључних разлога због којих људи данас избегавају улазак у емотивни однос јесте страх од финансијске нестабилности, која је данас вероватно већа него икада. Док су у прошлости изласци били далеко једноставнији и сведенији, а самим тим и приуштивији, данас млади размишљају о томе како ће платити рачун у ресторану за двоје, или одлазак у биоскоп или позориште. У време свеприсутне економске несигурности, овакви трошкови могу постати велико оптерећење за буџет миленијалаца или млађих генерација.
Анкета спроведена међу младима показала је да чак 60 процената испитаника показује знаке забринутости због трошкова везаних за изласке, а ови расходи се не односе само на цену хране и пића у ресторанима или кафићима, већ и на путовања, па и поклоне партнерима. Стога не изненађује ни чињеница да многи млади осећају потребу да се финансијски осигурају пре него што се упусте у неку озбиљну везу, паи брак.
Онлајн упознавање као јефтинија алтернатива
Због страха од високих трошкова који су (нажалост) део традиционалних излазака и састанака удвоје, све више људи окреће се онлајн упознавању, као алтернативном начину проналажења партнера, док апликације за упознавање доживљавају експанзију јер омогућавају "јефтинији" начин упознавања. Како јефтинији? Једноставно: кроз комуникацију преко таквих апликација, па чак и друштвених мрежа, оставља се простор за упознавање без иницијалних трошкова изласка, као и дискутовање о финансијама и очекивањима и пре уласка у неки дубљи однос. На тај начин, млади обично штеде време, али и новац и не улазе у односе које не могу финансијски испратити.
Примера ради, један излазак у ресторан за двоје, имајући у виду данашње цене, може коштати близу 10.000 динара: цене оброка крећу се од 1.000 динара па навише по особи (узећемо просечну вредност од 1.500 динара - пута два, то је 3.000), затим, ту је и пар пића за њега и њу (чаша вина око 500 динара, чаша вискија такође, док се цене коктела крећу између 500 и 1.000 динара - пута два, то је још 3.500 до 4.000), а ту је и нешто слатко за крај - цене дезерта су 500 до 1.000 динара - дакле још просечно 1500 динара за двоје. Ту је и бакшиш љубазном конобару, паркинг у близини ресторана или евентуално такси - при чему се долази до износа изласка од око 10.000 динара. Једном и није страшно, али уколико се оваквих састанака заређа три или четири у низу, "ударац" на буџет је евидентан.