Магазин

Нутриционисти као инфлуенсери: Америчка организација покренула кампању која се залаже за слаткише

Након што је Светска здравствена организација изнела сумње да вештачки заслађивачи, а конкретно аспартам, потенцијално могу бити канцерогени, организација Американ Бевериџ која је заступник произвођача познатих газираних напитака је узвратила ударац. Како би се оповргле тврдње СЗО, ангажовани су нутриционисти, а њихов задатак је да путем друштвених мрежа промовишу газиране напитке и слаткише.
Нутриционисти као инфлуенсери: Америчка организација покренула кампању која се залаже за слаткише© Canva / Gabriella Csapo

Када је Светска здрвствена организација овог лета објавила податак да вештачки заслађивачи, а конкретно аспартам, потенцијално могу имати канцерогено дејство, велики број љубитеља газираних напитака и слаткиша је своје навике у исхрани макар делимично кориговало. Ово се, очекивано, одразило на произвођаче и дистрибутере хране и напитака, који су на апел СЗО одговорили плаћеном рекламом од стране нутрициониста. Сада они, уместо да промовишу здраве навике, нашироко причају о томе како су слаткиши и газирани напици пожељни у исхрани и траже правду за аспартам.

Порука инфлуенсера-нутрициониста је јасна: "СЗО шири дезинформације"

На мети организације Американ Бевериџ, која је као одговор на апел СЗО одлучила да покрене маркетиншку кампању, нашао се велики број нутрициониста који на својим налозима на друштвеним мрежама имају завидан број пратилаца, а самим тим и значајан утицај, а њихов задатак је да се оповргну упозорења о штетности аспартама. Инфлуенсерима је за ову врсту ангажовања исплаћена (сасвим сигурно) позамашна свота новца, будући да су сви, као један, на својим налозима почели да промовишу слаткише, напитке са заслађивачима и друге штетне прехрамбене навике. Штавише, креиран је и хаштаг #safetyofaspartame, који само неколико дана од почетка кампање има скоро 3 милиона прегледа!

Инфлуенсери су озбиљно схватили "задатак" - не само да се сада на њиховим профилима могу видети снимци на којима уживају у крофнама и популарним безалкохолним напицима, већ је њихов садржај фокусиран на то да су упозорења СЗО само "мамци за кликове" и закчључци засновани на "научним истраживањима ниског квалитета".

@dietitianhannah Replying to @1.11111lll a meal with fiber, protein, fats, calcium, iron… it’s almost like processed foods help us to get in the nutrients that we need 🤷🏼‍♀️ #processedfoood#foodfreedom#dietitiansoftiktok#dietitiantips#nutritiontips#dietitianhannah#allfoodsfit♬ original sound - Dietitian Hannah

Колико кошта етика?

Међутим, оно што инфлуенсери-нутриционисти нигде нису јасно навели (макар већина) јесте да су њихове објаве у којима се промовишу нездраве навике у исхрани спонзорисане од стране компаније која је заступник великих брендова газираних напитака - што не само да је у супротности са етиком, већ и са политиком оглашавања на друштвеним мрежама. Са друге стране, Американ Бевериџ је транспарентно навео да је организована маркетиншка кампања са циљем да се потрошачима "отворе очи", а продаја производа поново врати на пређашњи ниво.

Анализом на десетине хиљаде објава на друштвеним мрежама, установљено је да је близу половине инфлуенсера-нутрициониста покушало да својој публици промовише храну, пиће и суплементе, а након сазнања да је у питању плаћена кампања, намећу се сумње не само о стручности, већ и интегритету оваквих стручњака.

image