Због чега аутомобил неће да упали на ниским температурама и како спречити овај проблем

Хладни зимски дани који су пред нама су један од највећих непријатеља свих возача, али и њихових четвороточкаша, којима мразеви никако не пријају. Један од најчешћих проблема у ово доба године јесте отежано паљење аутомобила, а ево због чега се оно може јавити.

Осим што ниске температуре са собом доносе и снежне падавине које отежавају кретање и смањују видљивост на путевима, оне возачима доносе још један изазов, и то нимало лак. У питању је смрзавање аутомобила и његово отежано паљење.

Као и са многим другим "зимским чаролијама", и са овом се најчешће сусрећу возачи који своје четвороточкаше паркирају на улицама, где се температуре током зимских ноћи спуштају у минус. Срећом, у великом броју случајева ова непријатност се може спречити, а како - откривамо у наставку.

Акумулатор треба да буде чист, а терминали на њему затегнути

Хладан акумулатор по законима физике не може производити једнаку количину струје као и онај који је загрејан, а разлог за то јесте спорија брзина хемијске реакције. Како бисте олакшали паљење аутомобила након хладне ноћи у којој је напон акумулатора сигурно ослабио, постарајте се да најпре искључите све потрошаче који могу да "вуку" струју - грејање седишта, радио, фарове.

Осим тога, обавезно проверите и да ли су сви терминали на акумулатору чисти и затегнути. Уколико на њима уочите корозију, то може бити један од разлога због кога аутомобил неће да упали. Сипајте мало воде и четкицом истрљајте терминале како бисте уклонили рђу, а затим и проверите јесу ли затегнути. Лабава конекција може спречити доток струје.

На крају крајева, приликом припреме аутомобила за зиму увек се препоручује да проверите и опште "здравље" акумулатора. Бућуди да је у зимском периоду он посебно осетљив део четвороточкаша који је од виталног значаја за паљење аутомобила, он би нарочито сада требало да буде у добром стању и одговарајућег капацитета.

Обавезно користите одговарајуће моторно уље

Моторно уље је одговорно за заштиту мотора од хабања, а самим тим и његов правилан рад. Како бисте свог четвороточкаша припремили за вожњу у зимским условима, веома је важно и да одаберете одговарајуће уље у мотору. Како да знате које је одговарајуће? Овај податак се најчешће може пронаћи у упутству произвођача возила, односно конструктора мотора.

Савремена синтетичка моторна уља махом имају добра својства и на ниским температурама, али приликом замене уља веома је важно обратити пажњу да уље које користите одговара спецификацији мотора. Уља која се данас најчешће користе означена су бројевима - број након кога следи слово W означава вискозитет на ниским температурама.

Новији мотори користе уља чији индекс вискозности почиње са  0W, 5W или 10W и она су "течнија" на ниским температурама, а вероватноћа да се она заледе је мања. Самим тим, овакво уље омогућава несметан проток до свих виталних делова мотора.

Гориво са адитивима за боље перформансе зими

Сви дистрибутери аутомобилског горива у својој понуди имају два типа горива - обично, и оно побољшано, односно адитивирано, које обезбеђује боље перформансе у вожњи и које је прилагођеније ниским температурама. Препорука аутомобилских експерата јесте да се у хладним месецима у аутомобиле сипа управо гориво са адитивима.

Адитивирано гориво доприноси оптималном раду мотора (другим речима, чува га више од обичног), омогућује његово ефикасно сагоревање, а самим тим и бољу вожњу и стабилнији рад мотора, а игра и значајну улогу у јутарњем стартовању мотора. Са оваквим горивом вероватноћа смрзавања, односно кристализације његових компоненти је знатно мања.