Магазин

Ево шта би конобари волели да радите као гост у ресторану

Да ли пуцнете прстима када зовете конобара и никада не остављате бакшиш? Можда неке од ових навика нама делују природно, али су заправо веома непристојне и многим радницима у ресторану представљају додатне изазове и стрес. Уз то, савремено доба доноси бројне промене у бонтону, тако да постоји неколико ствари на које можемо да обратимо пажњу како бисмо били "добар гост" и показали поштовање према особљу и месту у коме једемо.
Ево шта би конобари волели да радите као гост у ресторану© Pexels/Victor Freitas

Свако ко је радио у угоститељству може да потврди да ова врста посла није нимало лака: Поред (очигледног) физичког, ту је и ментални напор који осећају радници у ресторанима широм света, због велике количине посла, непријатних муштерија...

Срећом, није потребно много напора да будемо учтиви и пратимо нека основна правила бонтона у ресторану. На овај начин не само што ублажавамо притисак који радници осећају, већ и побољшамо сопствено искуство:

Поштовање времена резервације

Пристојност треба да почне чак и пре него што уђемо у ресторан, то јест када резервишемо сто. Људи који никада нису радили у ресторану углавном не могу да замисле количину захтева за измене резервације које особље добија у току дана, те када резервишемо место, најбоље је да будемо поптуно сигурни да нам заказано време и величина стола одговара.

Наравно, постоје случајеви у којима су измене неизбежне, а тада је најважнији наш став и начин комуникације. Када смо учтиви и стрпљиви током мењања заказаног времена или броја гостију, аутоматски олакшавамо посао запосленима и ублажавамо стрес за обе стране. Затим је важно да дођемо на време, како не бисмо задржавали друге људе и пореметили ток рада ресторана. 

Лажне алергије

Професионални кувари за "Хафингтон пост" говоре да не би требало да говоримо да смо алергични на одређени састојак ако заправо само не волимо његов укус. "Алергије схватамо веома озбиљно схватамо и увек улажемо много времена и пажње за госте који кажу да су алергични на одређен састојак. Ако немате здравствени проблем, поштедите особље од додатног посла и стреса и само избегните то јело," рекла је Роберта Деља, главни кувар једног италијанског ресторана у Енглеској.   

"Такође, многи додаци и сосеви се праве у великим количинама, тако да није увек могуће издвојити специфичне састојке," додаје Роберта.

Повишен тон и пуцкање прстима

Без обзира да ли је велика гужва у локалу или не, пуцкање прстима или изузетно повишен тон када покушавамо да скренемо пажњу особља је веома непристојно. Иако је некада овај "старински" начин дозивања конобара био сасвим прихватљив, у последње време се овај обичај мења. 

Радници у индустрији угоститељства се свакодневно суочавају са бројним непријатностима, јер многи гости (свесно или несвесно) испољавају сопствене фрустрације на њима, тако да не би требало да продубљујемо њихов стрес. Ништа нас не кошта да будемо пристојни - Довољно је да подигнемо руку и сачекамо да нас конобар примети, а ако је у локалу превише велика гужва, у реду је да га дозовемо, али не гласним, заповедачким тоном. Сигурно је да нас особље не игнорише, већ покушава да се посвети сваком госту, тако да морамо бити стрпљиви. 

На крају, ако вршимо додатни притисак на конобара тако што му намерно дајемо до знања да смо врло нестрпљиви, то их само може ометати у раду погоршати квалитет услуге. 

Онлајн садржај

Данас свако има прилику да на друштвеним мрежама забележи сопствене утиске и оцени одређен ресторан, али то не значи да је у реду да на рецензијама оставимо само једну звездицу ако током посете никоме од запослених нисмо скренули пажњу на одређен проблем и дали им прилику да га исправе. 

Поред тога, многи од нас објављују естетски привлачне фотографије свог оброка на Инстаграму, али врло ретко се сетимо да споменемо име ресторана који је заслужан за наше јело (и лепу објаву). Куварима и локалу је веома значајно да добију ову врсту "индиректне промоције", а од нас не захтева много времена ни труда. 

Бакшиш 

Многи професионалци у индустрији верују да: Ако имаш средства да једеш у ресторану, онда имаш средства и за остављање бакшиша. Радницима у угоститељсту бакшиш много значи, а нама не представља велики додатни трошак. Ако су нам утисци позитивни, онда би требало сваки пут да издвојимо одређену суму и покажемо радницима да смо били задовољни услугом.

image