Магазин

Стјуардесе откривају шта никада не би радиле као путници у авиону

Многи људи данас често путују авионом и упознати су са процесом укрцавања и искрцавања, али док се налазе у авиону, често праве неколико грешака које не само да нису пристојне, већ знатно отежавају посао стјуардеса. Неколико радника авио-компанија је поделило шта никада раде када се налазе на месту путника, као и шта не би требало да очекујемо од стјуардеса.
Стјуардесе откривају шта никада не би радиле као путници у авиону© Pexels/Kelly

Да ли верујете да знате како треба да се понашате у авиону? Многи мисле да су упознати са свим правилима понашања, али неколико стјуардеса је за "Хафингтон пост" поделило грешке које чак и људи који веома често путују праве:

Скидање ципела

Све стјуардесе ће вам саветовати да никада не скидате обућу у авиону, чак иако је у питању "само кратка" шетња до тоалета. Такође не препоручују додиривање седишта или зидова босим ногама. Први и основни разлог је хигијена, јер између летова често немају довољно времена да цео авион темељно очисте. Теписи и седишта пуни прљавштине или влажан под у тоалету нису места на којима би требало да ходате без ципела (а посебно не без чарапа).

Поред тога, ту је и питање пристојности - ако други путници могу да издрже неколико сати у обући, зашто то не можете и ви? Већина њих која путује сигурно не жели да гледа туђа стопала на јавном месту.

Упадање у простор посаде

Стјуардесе објашњавају да, када путују у приватне сврхе, никада се не би задржавали у кухињи авиона или другој службеној просторији. Ово је радни простор стјуардеса, где обављају своје послове, припремају храну и пиће, али и одмарају.

Поред тога, кабинско особље углавном има ограничене паузе између и током летова, тако да је важно да имају адеквато место за мир. Стјуардесе саветују да авион посматрамо као канцеларију особља - они су ту да обављају свој посао, а авион није простор у коме би требало поптуно слободно да се крећете, иако се можда осећате опуштено.

Притискање дугмета за позив у ванредним случајевима

Осим ако није у питању прави хитан случај, не би требало да притискате дугме за позивање стјуардесе. Стјуардесе објашњавају да већина људи мисли да је то дугме за додатна пића и грицкалице, али у стварности, позивно дугме треба сачувати за ванредне ситуације. У већини случајева, стјуардесе никада не седе и стално обављају задатке,тако да ће сигурно прошетати поред вашег седишта, па ћете моћи да их замолите за услугу.

Ако не можете дуго да чекате, онда устаните, протегните ноге и прошетајте до кухиње  да бисте затражили помоћ или додатно освежење.

Тоалет и смеће током укрцавања

Стјуардесе објашњавају да неки путници одлуче да им предају смеће у руке приликом уласка у авион, али осим што је ово непристојно, такође може бити и опасно. Стјуардесе морају да обаве важне провере пре лета и да процес укрцавања тече несметано док путници слажу своје торбе и проналазе своја места, тако да сав отпад који имате баците пре укрцавања или сачекајте да се сместите, па га одложите у кесе намењене за смеће.

Још једна грешка коју путници праве током процеса укрцавања је одлазак у тоалет. Постоје бројни тоалети на терминалу пре него што одете у свој авион, тако да се потрудите да одлазак обавите на време. Ако користите тоалет док други још увек траже место, може доћи до гужве и успоравања укрцавања. 

Превелика очекивања

Стјуардесе описују да ова врста посла може да промени нечију перспективу о људима, исто као када имате искуство као конобар у ресторану или као радник у малопродаји - овај посао мења начин на који се односите према свима који раде у угоститељству, туризму, продавницама... Дакле, мало љубазности и разумевања може много да значи.

С обзиром да су стјуардесе чланови посаде са којом путници имају највише интеракција, може се очекивати да ће им веровати и од њих тражити решења за многе проблеме. Међутим, стјуардесе немају чаробан штапић којим могу да  поправе екран, направе авионски оброк укуснијим, ослободе више простора за пртљаг, поправе квар... Не могу удовољити свачијим захтевима, не могу "позвати ваш следећи авион" и пренети да ћете закаснити...

Не би требало да очекујете да ће имати одговор на све проблеме, посебно јер су првенствено у обавези да се брину о безбедности свих путника, као и да лет прође без великих сметњи.  

 

image