Магазин

Ово је разлог због кога све мање аутомобила има резервну гуму

Последњих неколико година произвођачи аутомобила све ређе у основној опреми купцима нуде резервну гуму, а све чешће - сет за репарацију пнеуматика у случају оштећења. Због чега је то тако?
Ово је разлог због кога све мање аутомобила има резервну гуму© Canva / creativesunday2016

Уколико сте у последњих неколико година купили нов аутомобил, сигурно сте приметили да у гепеку, испод његовог дна више нема нити простора за резервну гуму, нити ње саме. Уколико сте помислили да сте преварени - не брините. Одлуку да резервну гуму замене сетом за репарацију пнеуматика произвођачи аутомобила донели су након мноштва прорачуна и анализа.

"Пробушена гума у вожњи је један од најиритантнијих кварова, нарочито уколико је настала налетањем на рупу на путу. Раније су аутомобили имали резервни точак у пртљажнику, али је нова анализа показала да је он ствар прошлости", навео је Род Денис, портпарол британске организације РАЦ.

Због чега новији аутомобили више немају резервну гуму

Разлог за замену резервне гуме сетом за њихову репарацију заправо лежи у смањењу укупне масе четвороточкаша, будући да челична фелна са пнеуматиком може тежити и до 20 килограма. Само њено пуко постојање у гепеку, стога, утиче на много фактора у вожњи.

Пре свега, што је аутомобил тежи, то су и његове перформансе на друму слабије. Потом, при већем оптерећењу расте и потрошња горива, а самим тим се повећава и емисија штетних гасова у атмосферу. На крају, и трошење пнеуматика на точковима зависи од укупне масе аутомобила.

Само 2,6 процената новијих аутомобила задржало резервну гуму

Према истраживању РАЦ, од 313 нових аутомобила 20 различитих произвођача у Великој Британији, само 8 модела, односно 2,6 процената, је задржало резервну гуму. Међу четвороточкашима који су се одлучили да у гепеку, и поред постојања, иновативних сетова за репарацију, ипак задрже резерну гуму нашла су се следећа возила:

  • Фиат Типо
  • Форд Фокус
  • Хјундаи Санта Фе
  • Ленд Ровер Дефендер
  • Сеат Атека
  • Сузуки Акрос
  • Волво XC90 
  • Тојота Ленд Крузер

Како наводи Денис, овај тренд ће се у будућности сигурно наставити, понајвише јер на смену аутомобилима са унутрашњим сагоревањем долазе они са погоном на струју. Код ових модела возила додатно оптерећење нарочито утиче на емисију штетних честица у атмосферу, док се као други ограничавајући фактор наводи и ограничен простор у гепеку.

image