Магазин

Електрични аутомобили емитују више штетних честица које загађују околину од возила на бензин и дизел

Заговорници еколошки "чистих", електричних аутомобила, наводе како су оваква возила најбољи пријатељи Земље - да загађују окружење много мање, да не емитују толико штетних честица у атмосферу и да су штедљивији. Међутим, истина је потпуно другачија.
Електрични аутомобили емитују више штетних честица које загађују околину од возила на бензин и дизел© Canva / Fahroni

Од како су први пут лансирани, електрични аутомобили су постали синоним за очување планете Земље, будући да у атмосферу не емитују издувне гасове и друге штетне материје. И заиста, ево већ годинама они имају добру репутацију. Толико добру да владе многих земаља разматрају чак и укидање старих, добрих "бензинаца" и "дизелаша" и потпуну транзицију на еколошки прихватљиве електричне аутомобиле. Али, јесу ли они заиста бољи по окружење? Емитују ли мање штетних честица?

Због чега електрични аутомобили нису мањи загађивачи атмосфере

Једно од новијих истраживања на ову тему спровела је компанија Емишн Аналитикс, која је анализирала електричне аутомобиле и количину ослобођених штетних честица у атмосферу. Закључак није нимало оптимистичан: токсичне честице које се избацују су чак и штетније по окружење од издувних гасова које ослобађају аутомобили са унутрашњих сагоревањем.

Већина штетних честица електричних аутомобила емитују пнеуматици, који су направљени од синтетичке гуме добијене од деривата нафте, адитива и других, нимало еколошки прихватљивих материјала. Свакодневном вожњом пнеуматици се троше и испуштају у ваздух штетне по окружење хемикалије, преноси Њујорк Пост.

Произвођачи обмањују купце

Према мишљењу експерата компаније Емишн Аналитикс, маркетиншке кампање и сав рекламни материјал који користе произвођачи електричних возила би требало да буде прилагођен стварном стању ствари. Такође, акцентовање "нулте емисије издувних гасова", само зато што електромобили немају ауспухе, је погрешно и обмањујуће, будући да они и даље емитују токсичне честице, само на другачији начин.

Наравно, ово откриће није нешто што ће зауставити електрификацију, сматра Ник Молден, оснивач и извршни директор Емишн Аналитикса. "У овом тренутку политички став по овом питању је јасан. Електрични аутомобили смањују емисију угљен-диоксида који утиче на климатске промене. Али, ова возила имају и своју лошу страну", додао је он. 

image
VV inauguration
banner