Магазин

Млади који често користе друштвене мреже имају веће шансе да пуше цигарете и вејп

Откривено је да провођење много времена на друштвеним мрежама може значајно утицати на развијање и других лоших навика, као што је пушење цигарета и вејпова. С друге стране, млади који мање користе друштвене платформе имају мање вероватноће да постану зависни од ових производа. Како друштвене мреже наводе припаднике млађих генерација да пробају, па временом и развију зависност од никотина?
Млади који често користе друштвене мреже имају веће шансе да пуше цигарете и вејп© Freepik/prostooleh

Млади који су проводили више од седам сати дневно на друштвеним мрежама имали су скоро осам пута већу вероватноћу да ће пушити цигарете и четири пута већу вероватноћу да ће пушити вејп, открили су истраживачи у Великој Британији. До резултата су дошли након анализирања података од преко 10.000 људи у старости од 10 до 25 година.

Забележено је да само 0.8 одсто деце која не користе друштвене мреже вејпују, али број затим расте на 2.4 одсто, међу онима који користе друштвене мреже само један до три сата дневно. На крају, проценат коришћења вејпа расте до 4 одсто за оне који проводе седам и више сати на онлајн платформама, преноси "Њујорк пост".

Што се тиче цигарета, резултати су били слично запањујући - 2 одсто учесника који не користе друштвене мреже изјавило је да пуше цигарете, у поређењу са огромних 9.2 одсто, који су користили друштвене мреже један до три сата дневно и скоро 16 одсто, који су проводили седам и више сати дневно на интернету.

Како друштвене мреже доводе до никотинске зависности

Истраживачи су рекли да постоје "убедљиви докази" да компаније за вејп користе друштвене мреже да пласирају своје производе. Постоји сумња да друштвене мреже подстичу пушење цигарета и употребу е-цигарета кроз директне, циљане рекламе и коришћење инфлуенсера који су плаћени од стране дуванске индустрије.

Вејпинг је прво био на тржишту као наизглед бенигни изум, усмерен на одрасле који покушавају да оставе дуван. Међутим, компаније за вејпинг брзо су прешле на продају адолесцентима, користећи примамљиве укусе, дизајнове амбалажа и уређаја, сматрају истраживачи.

Додају да компаније које поседују платформе друштвених мрежа имају "значајну моћ" и моралну одговорност да прилагоде начин пласирања маркетиншких материјала којима се промовишу пушење и вејпинг.

Негативне последице употребе никотина код деце су добро утврђене: Доказано је да никотин озбиљно утиче на мозак у развоју, изазивајући когнитивне промене и даље склоности ка зависности. Вејпинг такође штети плућима деце у развоју, а е-цигарете су повезане са озбиљним здравственим проблемима, попут астме . Такође постоји веза између  употребе никотина код младих и депресије и анксиозности.

"Контролисати и укинути промоцију дувана дециважно је за смањење стопе пушења међу тинејџерима. Ова нова студија додаје доказе да онлајн промоције доприносе вероватноћи да ће деца да пробају вејп. Млади људи заслужују да буду једнако добро заштићени у онлајн просторима као и у физичким просторима," сматра Хејзел Чизман, заменица извршног директора британске акције за пушење и здравље.

 

 

image