Зашто не можемо да одолимо шопингу на аеродромима
У повратку са путовања многи се радују и оном "последњем поглављу" - а то је Duty Free Shop.
Иако можда нисте планирали, у овим бесцаринским радњама купите четири огромне кесе бомбона, колекцију шминке која је била на попусту (иако иначе те производе не користите), још један пар наочара за сунце ("Зашто да не?"), привлаче вас сапуни, парфеми, иако оне које тренутно имате нисте потрошили. Али зашто? Да ли су вам све ове ствари заиста потребне?
Одговор је вероватно: Не. Ипак, то вас не зауставља, а многи аеродроми на то и рачунају. Главни фактори који утичу на вашу куповину на аеродромима су: Стрес, досада, рекламе.
Следеће је комбинација досаде и реклама. Када сте већ под стресом, обраћате пажњу на околину, која је, у случају аеродрома, пуна реклама. Управо због тога су многе Duty Free продавнице дизајниране тако да једноставно морате да прођете поред њих.
Многе студије су и показале да што смо опуштенији, то више новца трошимо. А када имате слободно време, разгледање и куповина делују као добра идеја. Још ако интернет мрежа на аеродрому није оптимална, можда се осећате као да немате другог избора за "убијање досаде".
Аеродроми постају "луксузни тржни центри"
Осим произвођача алкохола, склаткиша, козметика и цигарета, и велики модни брендови се ослањају на претходно наведене факторе који ће вас навести на куповину.
Луј Витон, Ермес, Шанел, Картје, Барбери, Прада и многи други луксузни брендови имају своје продавнице на многим аеродромима широм света. Можда сте више пута прошли поред њих и запитали се "Зашто би ико куповао ове ствари на аеродрому?"
Осим очигледног разлога - да се цена у овој бесцаринској зони разликује од оне у продавници, јер се локал не налази "ни у једној земљи" - постоји и још неколико објашњења зашто луксузни брендови све више циљају на аеродроме.
"Одабране" муштерије
Они који могу да приуште ову врсту модних комада су углавном људи који често путују, било да је из пословних или приватних разлога. Првокласни клијенти су они којима су ове продавнице углавном намењене, тако да многи брендови претпостављају да је куповање њиховог луксузног предмета само још једна ствар којом могу да потроше време док чекају лет.
Умирујућа активност
Путници су на одмору и мање прате своју потрошњу. Када се то укомбинује са умором и преплављеним чулима на аеродрому, неки ће одлазак у "мирнију" луксузну радњу и куповање скупоценог предмета доживети као опуштајућу активност која им даје осећај контроле.
Такође, ово је савршен тренутак да се купи сувенир у последњем тренутку, па зашто то не би био неки "фини, скупљи поклон/успомена на ово путовање"?
Практично решење
Родни градови неких путника можда немају ове продавнице, јер ти градови можда немају довољно купаца за, на пример, Луј Витон продавницу. Међутим, тај мали број потенцијалних купаца у сваком од тих градова такође су људи који ће вероватно чешће путовати, па их авио-компаније на овај начин окупљају на једном месту и повећавају шансе да ће барем један од њих купити њихове ствари.
"Мозак на паши"
Џет-лег, досада, стрес, премор могу да имају огроман утицај на понашање. Ако сте путовали сатима, пропустили лет, дуго чекате, досађујете се, бука и гужва вас иритирају, можда се осећате као да заслужујете "малу награду". У овом случају, та награда се налази у луксузној радњи. Ова куповина је још забавнија ако у вашем граду не постоји продавница ових брендова - овако се многи осећају као да су део тог "недодирљивог" света луксуза.
На крају крајева, привлачност луксузних брендова на аеродромима, вођена стратешким корацима и циљаним маркетингом, помаже да се чак и најпробирљивији путници нађу у искушењу да троше док чекају своје летове.
Ако размишљате о шопингу на аеродрому, претходно претражите да ли место на које путујете има одређене брендове (ако не постоје у вашем граду) и упоредите цене. Такође, ако бринете да нећете бити одговорни са новцем, себи поставите буџет који никако не смете прекорачити током одмора. Не дозволите да ова врста куповине буде импулсивна одлука, збој које ћете после зажалити.