Магазин

Шта је импулсивна куповина и како се "одбранити" од необјашњиве жеље да пазаримо све што видимо

Одлазак у куповину многи доживљавају као вид забаве и опуштања, али, овај вид "терапије" итекако може да нам се обије о главу, нарочито када пазаримо и оно што нам треба и оно што нам не треба. Овај феномен импулсивне куповине је актуелан увек, а нарочито за време празника, а ми вам доносимо 5 савета како се изборити са њим.
Шта је импулсивна куповина и како се "одбранити" од необјашњиве жеље да пазаримо све што видимо© Canva / Alliance Images

Сигурно сте се макар једном у животу нашли у ситуацији да дођете у тржни центар по једну ствар, а изађете са још пет, а можда и више. Не брините, нисте усамљен случај, нарочито не сада, када су попусти свуда унаоколо, а излози шаренији и примамљивији него икада.

Импулсивна куповина се можда најједноставније може описати као непромишљена куповина подстакнута неком необјашњивом жељом. Куповина обављена на брзака, без имало размишљања о томе да ли нам је нешто потребно или на који начин ће се то одразити на кућни буџет.

На који начин се одупрети жељи да пазаримо баш све што видимо?

Приликом одласка у куповину дефинишите буџет

Један од најбољих начина да се "одбраните" од мисли о куповини непотребних ствари јесте ограничавање буџета пре обављање исте. Још боље би било да имате и месечни буџет у коме ћете јасно дефинисати колико новца у том месецу имате на располагању за шопинг. Ово ће вас навести да рационалније располажете новцем који имате и помоћи да се одупрете импулсивној куповини.

Одјавите се са мејлинг-листа свих брендова и ланаца продавница

Још једна ефикасна стратегија која ће вам помоћи да уштедите новац и не размишљате о куповини подразумева одјављивање са свих мејлинг-листа на које сте претплаћени. Дрогерије, омиљени брендови, ланци продавница и тржни центри веома вешто умеју да изманипулишу нашим жељама и потребама, а један од алата који користе је и имејл маркетинг. Када се одјавите са листе прималаца промо мејлова, несвесно ћете престати да размишљате и шта то ново има у радњама или на сајту, а самим тим и смањити вероватноћу импулсивне куповине.

Обришите податке кредитних картица са онлајн продавница

Интернет куповина је данас веома заступљена, и, истини за вољу, она је један од најлакших начина да пазаримо нешто. Међутим, могућност онлајн куповине нас често наведе да купимо још нешто, поред онога што смо планирали, посебно јер трговци и сами нуде сличне или производе који се могу комбиновати са оним што претражујемо. Како не бисмо упали у замку импулсивне куповине, стручњаци саветују да са свих сајтова и онлајн платформи обришемо податке о својим платним картицама. Следећи пут када у "корпу" ставимо артикле који су нам се допали, мораћемо да посегнете за новчаником, па постоји вероватноћа да ћемо се успут предомислити.

Пре куповине крерајте списак

Куповина артикала по списку није нужно ограничена на супермаркете, већ по истом принципу можете куповати и гардеробу, козметику или технику. Јасна листа артикала који су нам заиста потребни ће нам помоћи да се фокусирамо на ствари по које смо дошли и не дозволимо да наш поглед "одлута" у смеру оног тамо лепог џемпера који би нам се можда лепо слагао са ципелама које смо купили прошли пут, а никада их нисмо обули. Препознали сте се у опису? Време је да седнете и направите списак за наредну куповину.

Правило 24 сата

Пета сјајна стратегија у борби против импулсивне куповине је чекање. Можда звучи необично, али ради. Колико ћете чекати зависи само од вас - неки су време између "допада ми се" и "купујем" ограничили на 24 сата, неки на недељу дана, а неки и на читав месец, зависно од тога колико рационално могу размишљати и колико су спремни да се одупру жељи. Оно што је важно јесте да се то време искористи за анализу - да ли нам артикал заиста треба, да ли већ имамо исти или сличан који се не користи, да ли ће и колико то утицати на буџет и слично. Уколико процените да је то нешто што је заиста потребно, нема дилеме, купујте!

image