Јачање руске авијације: Стигла још једна група Су-57
Ваздухопловна фабрика Комсомолск-на-Амуру предала је руском Министарству одбране још једну серију ловаца Су-57, саопштила је Уједињена авио-компанија (УАЦ).
"КнААЗ је произвео и предао Министарству одбране Русије још једну серију авиона пете генерације Су-57 у оквиру програма набавке за следећу годину", наводи се у саопштењу.
Поред тога, компанија је војном одељењу обезбедила вишенаменске ловце Су-35С за Ваздушно-космичке снаге.
Како је истакао генерални директор УАЦ Јуриј Сљусар, ове године је фабрика авиона у Комсомолску на Амуру завршила програм за производњу авиона.
"Наставићемо да испуњавамо своје обавезе. Авиони предвиђени за испоруку следеће године су већ у производњи", рекао је он.
Сухој Су-57 ловачки авион пете генерације
Су-57 је мултифункционални ловац пете генерације који је развила компанија "Сухој" и Руска ваздухопловна корпорација. Дизајниран је за уништавање свих врста ваздушних, земаљских и површинских циљева. Авион има суперсоничну брзину крстарења, унутрашње наоружање, премаз који апсорбује радарске знаке, као и најновији сет опреме у кабини.
Први руски борбени авион са стелт-способношћу има за циљ да пружи побољшане способности оружаним снагама на земљи у смислу прикривености, брзине, пројектила и сензора.
Авион је опремљен способношћу за више мисија, аутоматизацијом и технологијом вештачке интелигенције како би се побољшале могућности руског ваздухопловства.
Овај авион ће вероватно заменити авионе МиГ-29 и Су-27 четврте генерације ваздухопловних снага, јер "фелон", како га означава НАТО, има долет од 3.500, што је више него двоструко у односу на ловац Су-27, и може да лети брзином од два маха без накнадног сагоревања.
Русија такође има за циљ да распореди ударни дрон С-70 Окхотник (Хунтер-Б) заједно са Су-57, који ће му највероватније ће служити као "лојални вођа".
Авион је направљен од композитних материјала, који смањују број делова, а тиме и укупну тежину, омогућавајући масовну производњу, док труп крила комбинује функције борбеног и јуришног авиона.
Су-57 векторску контролу потиска, што побољшава маневрисање при великим брзинама и висинама. Осим тога, сматра се да има могућности управљања вектором потиска супериорне у односу на амерички Ф-22 "раптор".
Напредна авионика авиона је повезана са високим степеном контролисане аутоматизације и паметном подршком посаде, која смањује оптерећење пилота. Штавише, ловац може омогућити пилоту да дели податке и комуницира са системима земаљске контроле и ваздушним групама у реалном времену.
Ове године почеле су серијске испоруке Су-57. До краја 2024. године Ваздушно-космичке снаге Русије (ВКС) би требало да добије 22 авиона, а до 2028. Године њихов број ће бити повећан на 76.